Gå til innhold

Hva er mest egnet for spill?

564215

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei det kommer helt an på.. Har du tenkt å klokke, og er flink til det? i såfall ville jeg kanskje valgt q6600

Er du en casual gamer som skal kjøre fabrikkinnstillinger kjør e6850, den kjører 600 mhz kjappere, og vil nesten uansett være bedre selv om spillene er optimalisert for quad...

Men en quad på samme klokkehastighet er selvfølgelig bedre uansett hvor mye du snur og vender på det... Siden du sier at du er noob, ville nok valgt E6850, jeg har og valgt den og jeg spiller mye, det er litt usikker alt dette for det kommer veldig an på hva som skjer med spill de neste årene jeg kjøre dual nå fordi jeg regner med det er det optimale ihvertfall 1 år til, da går jeg over til quad....

Quad krever også mer kjøling...

Ellers er det en rekke poster som omhandler dette temaet....

Lenke til kommentar

Tenkte litt på å kjøpe denne her, siden jeg alltid har vært tilhenger av AMD. MEn så lurer jeg på om jeg skalkjøpe Intel heller.. Men er det mye stress å bytte om de komponentene jeg allerede har valgt da, hvis jeg bytter til Intel-prossesor.. Her.er handleisten forresten..

Endret av ZeroZ
Lenke til kommentar
du må gjøre den lesbar for alle , men usansett er det mye bedre ytelse med et 8800gt

Nå er handlevognen lesbar for alle... Men vil dere si at det er en dårlig cpu jeg har valgt ut iforhold til amd sine?

Ja, jeg skal ha et 8800gt. Hvordan det egentlig?

Lenke til kommentar

i forhold til de beste som finnes på markedet nå ja så har du vel valgt en dårlig cpu, men duger jo helt greit, og er en bra cpu i det prisleiet, det er det ikke tvil om, jeg ville valgt et intel system nå, men det er jo opp til deg, liker du amd så liker du amd

8800 gt er et bra valg

Lenke til kommentar
i forhold til de beste som finnes på markedet nå ja så har du vel valgt en dårlig cpu, men duger jo helt greit, og er en bra cpu i det prisleiet, det er det ikke tvil om, jeg ville valgt et intel system nå, men det er jo opp til deg, liker du amd så liker du amd

8800 gt er et bra valg

Vel, da blir det nok Intel, antar jeg.. Men er det noe mer jeg trenger å bytte på enn hovedkortet? Evt. viftekjølinga til prossessoren? Og så lurte jeg på om noen kan finne en bra Intel-prossessor og ett bra motherboard, som er litt fremtidsrettet og passer bra for gaming..

Endret av ZeroZ
Lenke til kommentar

Flere og flere spill får støtte (dvs. drar nytte av) mere enn to kjerner. Om nytten blir så stor at ytelsen for en Q6600 vil overgå en E6850 varierer fra spill til spill.

Kom ut en patch til "Enemy Territory: Quake Wars" i går hvor man kan sette renderen til å kjøre multi-threaded og det ga for meg en ytelsesforbedring på 33% på min Q6600. Dvs. større ytelsesforbedring enn frekvens-forskjellen på en Q6600 og en E6850...i tillegg øker jo ikke ytelsen lineært med frekvensen så mulig at quad er bedre en dual også i ETQW nå.

(Samme setting har ingen eller negativ effekt på dual core cpu'er ser det ut til. )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...