Kleif Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har en Peugeot 406 som lekker vann. Jeg har funnet ut at lekkasjen er i skjøtet mellom slangen og radiatoren. Slangen som fører kjølevæske inn i radiatoren ser slik ut. Rusten og fæl. Er jeg nødt til å bytte hele slangen, eller er det andre alternativer? Går det bra å kappe slangen og skjøte på en slange fra f.eks. Biltema og stramme med slangeklemmer? Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Dersom det er slangen som lekker så ville jeg anbefalt deg å bytte hele slangen. Du kan jo godt trikse til med en annen slange og slangeklemmer, men hva er egentlig vitsen? Kan da umulig koste nor særlig verken i tid eller penger å bare bytte hele slangen? Før du vet ordet av det begynner den å legge i andre enden også... Endret 30. oktober 2007 av Dipstick Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 er det ikke sånn hurtigkobling på de slangene der? ser sånn ut... Da hjelper det ikke med slangeklemmer. Bytta en del sånne på 306. Den nedre. slangen går rundt motoren. Lenke til kommentar
Kleif Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Er ganske så kronglete å bytte hele slangen, og originale deler er alltid hårreisende dyre Lenke til kommentar
Kleif Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) er det ikke sånn hurtigkobling på de slangene der? ser sånn ut... Da hjelper det ikke med slangeklemmer. Bytta en del sånne på 306. Den nedre. slangen går rundt motoren. Ja, det er hurtigkobling, men den er uansett ødelagt på slangen, så mente å kappe den av. Koblingen på radiatoren ser slik ut: Edit: Vet du ca.pris på en original slange? Er den nedre Endret 30. oktober 2007 av Kleif Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Husker ikke pris på ny slange. Da må du ringe og høre... Skulle nesten hatt ny slange. Det blir ikke helt tett selvom man tar en macyver der eller. Pleier ikke holde lenge. Du kan prøve og rengjøre og bytte eller snu den o-ringen. Sett det sammen med fett. Slangen er lettest og bytte fra undersiden og det er litt kronglete ja... Lenke til kommentar
Kleif Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Ringte og hørte. Den koster litt over 1000 spenn. Går det ikke å få den tett med en "McGyver"? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Klart det går ann å få det tett med litt triksing. Men spørsmålet er hvor lenge dette holder- og da må du IGJEN ut med kjølevannet etc for å få fikset det på nytt. Jobber på bertel O Steen og er ikke akkurat så veldig mye stress å få byttet den slagen der. Eventuelt kan du dra på Huggern å se om de har noe brukbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå