Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal køpe min første bil, Hvilken?

Glennis`n

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøp en slik: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...1abcZ1DMQ742263

Da slipper du å bli mast på om å kjøre alle og enhver hjem. Har kun plass til kjæresten...

Billig i drift, stor plass og grei kvalitet.

Jeg er faktisk enig.

Dersom det er et transportmiddel du er ute etter kan en pizzabil gi deg god valuta for pengene. Du får relativt ny bil for lite penger.

Tror iikke du skal legge så mange føringer på farge og slikt når du leter etter bil i denne prisklassen.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt meg ny bil (i dag). Det ble en BMW, men jeg så en del på VW Caddy. Det er en superbil som kan gå et stykke, og du får relativt nye biler for lite penger!

F.eks. i nabolaget mitt er det en svart Caddy 2003-modell som har gått 55 000 km for 60 000 kr. Og det er ingenting galt med bilen.

Varebiler stort sett er råbillige, og billigere i drift. Og enig med han over her som foreslår pizzabil eller liknende!

Lenke til kommentar

hadde en opel vectra som førstebil for noen år siden.. fornøyd med den. enkel å skru på selv, og lett å skaffe billige deler osv..

ellers er jo volvo 240/740, ford mondeo, audi 80/90, nissan primera, mazda 626 osv gode alternativer..

det handler vel mest å finne ut hva du selv liker.

søk på finn.no eller autodb.no etter biler i den prisklassen så ramler du nok over noe interessant =)

Lenke til kommentar
Glemte og skrive att det skal vær 5-seter sedan, men farge og merke har lite og si, har ikkje så mye peiling på bil:D

Er ikke sedaner for det meste 4 dørs da?

Jo? Kan da vel være fem seter likevel? ;)

Hmm, har hørt rykter om det ja

:rofl:

Hvordan er det mulig å lese så feil?

Sorry...

men for å svare trådstarter: det finnes mye rart i prisklassen dinn. Bruk finn.no og følg med på alt som blir lagt ut i ditt område og prisklasse. Sett gjerne opp et autosøk eller noe sånt. Jeg ville ikke ha begrensa meg til kun noen modeller, men skumma gjennom alt som er i den prisklassen. Plutselig dukker det opp en eneiers bil i god stand og som er godt vedlikeholdt. Dersom det er bil som er mest mulig kjørbar tror jeg det er rette måten å gå fram på. Når det så dukker opp noen aktuelle biler kan det være lurt å spørre i forumet her om erfaringer på den konkrete modellen.

Husk også at dersom det dukker opp et tilbud som er for godt til å være sant, så er det som regel det også. Styr også unna forhandlere i denne prisklassen...

Lenke til kommentar

Ta en titt på Volvo 740 i den prisklassen der, mye knask! Er så frelst i den bilen selv at jeg ikke kan hjelpe for å prakke den på andre også :p

Til å være sedan har den jo god plass til alt, de som sitter i baksetene slipper å brette beina sine for å få plass, og bagasjerommet er jo ganske svært.

I den prisklassen du nevner tør jeg tro at Volvo 740 er noe av det mest trafikksikre du får tak i også.

For ikke å nevne driftssikkerhet (går til du skyter de), billige deler og kulhetsfaktor :D

Har selv en 86 modell som jeg kjøpte for 22 tusen, har aldri hatt noe som helst problem med den. Hel og fin på alle måter!

Men vær obs på hvem du kjøper bil av, om det er 3. generasjons ungdomsbil lover det jo ikke så bra.

Btw: 740 Bruker vel litt over literen på mila ved vanlig kjøring.. 1,1 kanskje. 4-5 kroner ekstra på en mil om du sammenligner med de snilleste riskokerne. Pyttsan.

Endret av AlltidRett
Lenke til kommentar
Hei Holder nå på med bil lappen, og eg sitter her og lurer ekstremt mye på hvilken, har noen der ute noen tips om ein grei bil til og begynne med ser etter noe mellom 10,000 og 30,000 kan noen hjelpe meg?

mvh Glennis`n

Kjempelurt av deg og starte i den prisklassen med første bil. Da har du en bil som du kan lære deg og bli en enda bedre sjåfør uten at du trenger å uroe deg går litt over stokk og stein. Samtidig som du finner mer ut hva du savner og vil ha på din neste bil. Du danner deg et bedre og bedre bilde etterhvert. Jeg ville kjøpt en bil med minst mulig stæsj, og heller se på at den har god motor og lite rust. Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...