Gå til innhold

Trenger tips til skikkelig god 22-24" skjerm

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Det med innsynsvinkel blir rett og slett mer viktig ved større skjermflate, hvis en ikke selv trekker seg litt bakover. Det hjelper ikke at du sitter rett forran, da vil sidene på skjermen virke annerledes :) Roteres skjermen blir det virkelig tydelig oppe og nede, spesielt på widescreen skjermer.

Men for all del, den beste måten å sjekke det på er Elkjøp, Expert, eventuelt andre venners LCD skjermer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå også kjøpt meg en LG 245WP 8ms med VA panel, jeg har fått sammenlingnet den direkte mot den nye hyundai W240D 2ms som har TN panel

Når det gjelder gjevnhet av panelenes lys er begge skjermene meget bra, innsynsvinkelen er ikke noe problem på noen av skjermene etter min mening, men ser en litt skrått inn på skjemene fra avstand ser jeg at fargene blir mer forvrenget på hyundai skjermen..

Farge gjengivelsen syntes jeg er skarpest på Hyundai skjermen.

Hyundai skjermen har bedre tilkoblingsmuligheter med både DVI og HDMI og innebygde høytallere, LG skjermen har bare HDMI som digital inngang..

Konklusjonen er alikevel at jeg liker LG skjermen best trolig fordi den ikke har glossy skjerm, hyundai skjemen har glossy skjem og jeg syntes bildet da ser mer kornete ut..

Prismessig er LG skjemen over en høvding dyrere..

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...