Gå til innhold

Trenger tips til skikkelig god 22-24" skjerm

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Har lest endel reviewer på de skjermene som omtales på forumet (samsung, lg, dell osv) og synes ikke de får så veldig gode karakterer.

Samsung 24" LCD Syncmaster 245B er for eksempel testet på denne siden:

http://www.trustedreviews.com/displays/rev...24in-Monitor/p1

og bildekvaliteten som vel er noe av det viktigste får en relativt svak 6/10 karakter, og omtales slik:

the image quality and viewing angle are rarely worth shouting about. Unfortunately, the 245B doesn't break the mould, and when it comes to image quality this screen is no match of pretty much any of the other 24in monitors we've reviewed.

First up, the viewing angles can only be described as poor in both the vertical and horizontal planes. If I stand up while maintaining my view of the screen it becomes noticeably darker – it almost looks like a dark sheet is being drawn up over the image. Viewing from the side is slightly better, although there's still a drop in brightness and discernable colour shift.

When it comes to image quality the 245B also struggles to compete with other 24in displays. There's noticeable compression when viewing high resolution photos, and no amount of adjusting can trim it out. Colours also have a slightly over saturated look to them, which often results in a loss of detail. Surprisingly, the 245B didn't appear to be well setup out of the box, which is unusual for a Samsung, but after some tweaking and adjustment, it provided a reasonable image for Windows work.

Jeg synes tilsvarende anmeldelser med relativt dårlig omtale gjelder for de fleste skjermene.

Har funnet endel gode omtaler på noen eizo skjermer, som denne:

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&a...mp;QSID=3732392

men den koster til gjengjeld nesten 8000,-

Så, er det noen skikkelig gode skjermer på 22-24" med hdcp som er gode allroundere og fungerer bra til spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da synes jeg du skal ta en titt på BenQ FP241W sin review på trustedreviews.com :)

Det er skjermen jeg skal bestille meg i neste uke... Har lest mange mange tester av den på nettet,

og den får masse skryt. Blitt direkte sammenlignet med dell sin 24" også, og de sier at BenQ sin skjerm er bedre.

Så har endelig klart å bestemme meg jeg vetfall, BenQ til meg :)

Vinci

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg hadde sett på begge, og benQ ser i og for seg suveren ut.

Er litt usikker på hdcp støtten mot pc, siden bare hdmi inngangen har det på skjermen.

Vet det finnes dvi til hdmi overganger, men er usikker om man kan få hdcp støtte da.....?

Har prøvd å google rundt på nettet, men ikke funnet noe.

Det jeg HAR funnet, er følgende utsagn:

In addition, while a monitor with a DVI connector can connect to a HDMI graphics port on the computer, a HDMI monitor cannot connect to a DVI graphics port on the compute

så dermed kan man vel ikke plugge en hdmi skjerm til dvi utgangen på skjermkortet?

Etter å ha leste dette, så strøk jeg flere skjermer jeg så på.....

Lenke til kommentar

@Ankh

Var rimelig sikker på at jeg hadde lest at BenQ skjermen støtter hdcp på dvi porten også...

Mulig jeg må lete litt for å finne det... mener det var en plass i den store BenQ tråden hardforum...

tråden er på over 200 sider... men har stort sett lest gjennom hele greia.

Edit: Fant en plass der det ble bekreftet at skjermen støtter hdcp over både dvi og hdmi

http://www.tftcentral.co.uk/articles/conte...htm#performance

Vinci

Endret av Vinci
Lenke til kommentar

Skaff deg en LG L246WH !

Den er knall sort/svart når den skal væer det bra kontrast forhold ingen ghosting som jeg har sett (ikke tatt ghosting test) og den har veldig bra innsynsvinkel ....

spec.

170/170o

2ms

5000:1 dynamic

2000:1 true

HDMI

VGA/d-sub

Komponent

400cd/m2

2ports USB hub

Utgang for høytalere via HDMI (ved bruk lyd via HDMI)

HDCP

Edit: har denne selv

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Skaff deg en LG L246WH !

Den er knall sort/svart når den skal væer det bra kontrast forhold ingen ghosting som jeg har sett (ikke tatt ghosting test) og den har veldig bra innsynsvinkel ....

Synes LG generelt er veldig bra på ghosting. Fargenøytralitet er det dog verre med til tider.

Lenke til kommentar
Ja, nå er det WZ som gjelder. Jeg har den og kan si at jeg er veldig fornøyd med den. Mange tilkoblinger og veldig bra bilde.

https://prisguiden.no/product.php?productId=60745

EDIT

I juni ga jeg 5295 kroner for den. Det var ganske billig.

Veldig bra pris du fikk for skjermen da :) Men jeg hadde ikke betalt en krone mer for WZ modellen over W modellen.

Har kun lest negative ting om om den nye funksjonen til denne skjermen, og de aller fleste skrur denne av.

Da sitter du i prinsippet på W modell. Men til den prisen du fikk hadde jeg absolutt slått til hehe.

Var det et tilbud på denne skjermen da? Hvilken nettbutikk?

Blir å bestille W modellen nå denne uken, gleder meg! :)

Vinci

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...