JJ07 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hei, jeg har på en merkelig måte fått tre PS3'er som har sluttet å funke etterhvert, men det er bare DVD avspillingen som ikke virker! Det som er pussig er at mine to forrige PS3'er har funket med avspilling før, men dem sluttet å spille av DVD-er... Nå har også min siste maskin sluttet å spille av DVD-er, men alt annet funker på den, både Blu-ray og spill.. Noen som har svar, er ganske så fortvilet, tror det bare er en innstilling jeg faktisk....?? Lenke til kommentar
praystation Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Feite, skitne fingeravtrykk hører ikke hjemme på DVD-platene. Kanskje du burde gi dem en vask Endret 30. oktober 2007 av praystation Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Kanskje du prøver DVD-er som ikke skal fungere? Lenke til kommentar
JJ07 Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Feite, skitne fingeravtrykk hører ikke hjemme på DVD-platene. Kanskje du burde gi dem en vask Usakelig! Kanskje du prøver DVD-er som ikke skal fungere? Greia er jo det at jeg har fått brukt dem samme dvd platene før min tredje maskin gikk i spinn!! Maskinen funket i førsten men ikke nå, det her gjelder alle mine tre maskiner... Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Sikkert et tegn fra oven at PS3 ikke er konsollen for deg da Lenke til kommentar
JJ07 Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Sikkert et tegn fra oven at PS3 ikke er konsollen for deg da hehe, mye mulig! Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Prøvd å søke på forumet til PS3 eventuelt tatt kontakt med kundeservice ? Lenke til kommentar
JJ07 Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Prøvd å søke på forumet til PS3 eventuelt tatt kontakt med kundeservice ? Har hatt kontakt med kundeservice, men han vet jo ikke stort mer enn bestefar om det greiene her... Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Prøvd å søke på forumet til PS3 eventuelt tatt kontakt med kundeservice ? Har hatt kontakt med kundeservice, men han vet jo ikke stort mer enn bestefar om det greiene her... Jaha, du er ikke mere enn ett troll. hadde mistanker om det med fikk det endelig bekreftet. Lenke til kommentar
JJ07 Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Prøvd å søke på forumet til PS3 eventuelt tatt kontakt med kundeservice ? Har hatt kontakt med kundeservice, men han vet jo ikke stort mer enn bestefar om det greiene her... Jaha, du er ikke mere enn ett troll. hadde mistanker om det med fikk det endelig bekreftet. og med det mener du? Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hvis det du sier er sant, så regner jeg med at du ikke er klar over hvordan DVD-sonene virker, og det er derfor du ikke får til å spille av DVD'ene dine. :-/ Bare spill er sonefri på PS3, ikke DVD. Det de mener med at de kaller deg et 'troll' , er at de regner med at du dypper de imaginære DVD'ene dine i syltetøy eller tjære eller sirup, før du putter den inn i din imaginære PS3 bare for å kunne klage på det imaginære produktet du har kjøpt, fordi du egentlig eier ett annet produkt som du er fornøyd med (f.eks. Nintendo eller 360), men egentlig ikke finner noen gode skryte-argumenter, og derfor bestemmer deg for å klage på konkurenten sine produkter istedenfor. Hvis ikke noe av dette hjelper deg, bør du ringe bestefar eller Sony support om hvordan du bruker DVD-spilleren i PS3, evt. lese en ekstra gang igjennom manualen. Lenke til kommentar
JJ07 Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Hvis det du sier er sant, så regner jeg med at du ikke er klar over hvordan DVD-sonene virker, og det er derfor du ikke får til å spille av DVD'ene dine. :-/Bare spill er sonefri på PS3, ikke DVD. Det de mener med at de kaller deg et 'troll' , er at de regner med at du dypper de imaginære DVD'ene dine i syltetøy eller tjære eller sirup, før du putter den inn i din imaginære PS3 bare for å kunne klage på det imaginære produktet du har kjøpt, fordi du egentlig eier ett annet produkt som du er fornøyd med (f.eks. Nintendo eller 360), men egentlig ikke finner noen gode skryte-argumenter, og derfor bestemmer deg for å klage på konkurenten sine produkter istedenfor. Hvis ikke noe av dette hjelper deg, bør du ringe bestefar eller Sony support om hvordan du bruker DVD-spilleren i PS3, evt. lese en ekstra gang igjennom manualen. La meg forklare det som det er: Jeg jobber på spaceworld og har tenkt til å hjelpe en kunde med dette problemet, selv har jeg en PS3 og er stor fornøyd:) Jeg får titt og ofte spilt av DVD-er av på min spiller, noe denne kunden ikke får. Jeg er også fullt klar over at det er soner på DVD-er, så jeg skal ringe til kunden etterpå i håp om å ha en løsning på dette problemet men er vist noen her som er for opptatt av troll, men kan jo si som så at jeg ikke skjønner en bæret av dette problemet, og ville vært veldig fornøyd med et svar på det...? Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Vell, enten putter Sony alle de dårlige blå laserene i akkuratt din kunde sin PS3, eller så gjør kunden noe feil, og trenger ytterligere hjelp om hvordan han skal bruke PS3'en sin. Evt. du kan følge opp reperasjonen på neste PS3 han kommer med, når du sender den tilbake til Sony/evt. privat reperatør for reperasjon. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hvis den kunden har kjøpt den PS3 spilleren i din butikk så be han ta den med seg slik att du får tested den med dvd er problemet der fortsatt så skal kunden enten få tilbud om en ny maskin eller gratis reperasjon. Enten så har denne kunden en defekt DVD spiller eller så prøver han å prøve å spille av en sone som ikke maskinen godkjenner. Dette er noe en selger bør informere kundene om på forhånd att dette er en PAL maskin som bare kan spille av Sone2 Dvd filmer og BR. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 og den spiller heller ikke filmer som er sonefrie, eks. en i ntsc format Lenke til kommentar
JJ07 Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Hvis den kunden har kjøpt den PS3 spilleren i din butikk så be han ta den med seg slik att du får tested den med dvd er problemet der fortsatt så skal kunden enten få tilbud om en ny maskin eller gratis reperasjon. Enten så har denne kunden en defekt DVD spiller eller så prøver han å prøve å spille av en sone som ikke maskinen godkjenner. Dette er noe en selger bør informere kundene om på forhånd att dette er en PAL maskin som bare kan spille av Sone2 Dvd filmer og BR. Det er også kunden klar over, men maskinen blir sånn etterhvert... Den funker i begynnelsen når han har den, men ikke etter noen uker. Men jeg kan jo selvfølgelig prøve maskinen hans hjemme hos meg men ingen som vet om noen innstillinger i PS3'en som sperrer for DVD-er etterhvert ? Lenke til kommentar
Wheezy Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hvis den kunden har kjøpt den PS3 spilleren i din butikk så be han ta den med seg slik att du får tested den med dvd er problemet der fortsatt så skal kunden enten få tilbud om en ny maskin eller gratis reperasjon. Enten så har denne kunden en defekt DVD spiller eller så prøver han å prøve å spille av en sone som ikke maskinen godkjenner. Dette er noe en selger bør informere kundene om på forhånd att dette er en PAL maskin som bare kan spille av Sone2 Dvd filmer og BR. Det er også kunden klar over, men maskinen blir sånn etterhvert... Den funker i begynnelsen når han har den, men ikke etter noen uker. Men jeg kan jo selvfølgelig prøve maskinen hans hjemme hos meg men ingen som vet om noen innstillinger i PS3'en som sperrer for DVD-er etterhvert ? Tja, det finnes jo den haka du må fjerne om du vil se flere enn 10 DVD-er i måneden.... Lenke til kommentar
JJ07 Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Hvis den kunden har kjøpt den PS3 spilleren i din butikk så be han ta den med seg slik att du får tested den med dvd er problemet der fortsatt så skal kunden enten få tilbud om en ny maskin eller gratis reperasjon. Enten så har denne kunden en defekt DVD spiller eller så prøver han å prøve å spille av en sone som ikke maskinen godkjenner. Dette er noe en selger bør informere kundene om på forhånd att dette er en PAL maskin som bare kan spille av Sone2 Dvd filmer og BR. Det er også kunden klar over, men maskinen blir sånn etterhvert... Den funker i begynnelsen når han har den, men ikke etter noen uker. Men jeg kan jo selvfølgelig prøve maskinen hans hjemme hos meg men ingen som vet om noen innstillinger i PS3'en som sperrer for DVD-er etterhvert ? Tja, det finnes jo den haka du må fjerne om du vil se flere enn 10 DVD-er i måneden.... finns det? Lenke til kommentar
Elohim Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hvis den kunden har kjøpt den PS3 spilleren i din butikk så be han ta den med seg slik att du får tested den med dvd er problemet der fortsatt så skal kunden enten få tilbud om en ny maskin eller gratis reperasjon. Enten så har denne kunden en defekt DVD spiller eller så prøver han å prøve å spille av en sone som ikke maskinen godkjenner. Dette er noe en selger bør informere kundene om på forhånd att dette er en PAL maskin som bare kan spille av Sone2 Dvd filmer og BR. Det er også kunden klar over, men maskinen blir sånn etterhvert... Den funker i begynnelsen når han har den, men ikke etter noen uker. Men jeg kan jo selvfølgelig prøve maskinen hans hjemme hos meg men ingen som vet om noen innstillinger i PS3'en som sperrer for DVD-er etterhvert ? Tja, det finnes jo den haka du må fjerne om du vil se flere enn 10 DVD-er i måneden.... finns det? O.o Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Hvis det finnes så er det inne på instillinger>sikkerhetsinstilling, der fjerner du alt av foreldrekontroll. Passordet skal være enten 0000 eller 1234, med mindre eieren har bytta passord. Håper dette hjelper deg! Endret 31. oktober 2007 av Saykin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå