Postkassestativ Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Vurderer å kjøpe et repobjekt. Han som har bilen sier at den bare stoppet! Et verksted skulle ha 15000 for å reparere den! Regreima har ikke gått av Hva kan da være galt siden det koster så mye! Opel Vectra med motor X25XE V6 Edit: Det er C25XE motoren heter Endret 31. oktober 2007 av david_almli Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Verkstedet må jo ha fortalt han hva som er galt, siden de forlangte 15.000 kr for jobben. Han skal m.a.o. ha blitt fortalt hva som er feil med bilen! Vet han det ikke, så kan du høre med verkstedet om de husker det. Endret 30. oktober 2007 av LiamH Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Det er vel kanskje 2 toppakninger som må byttes? Tror det er akkurat trangt og fint nok til at det blir en drittjobb. Mener og ha hørt at det skjer et eller annet med de motorene der, men er ikke sikker. Tror kanskje det var at pinneboltene til eksosmaifoilen knekker så du må ut med toppen for og fikse det, men det er ingen grunn til motorstopp. Vectra v6 går rett og slett dritbra. hvertfall med chip. Er det manuell gir får du dratt den over 100km/t på førstegir Langbeint girkasse så jeg tror det er drøy topphastighet på de bilene. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Det var manuellt gir ja! Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Selger sier at motoren ikke går rundt! Hvis han prøver å starte den kommer det en rar lyd i fra motoren. Hva kan koste 15000,- å fikse hvis motoren står støtt. Selger husker ikke hva det var som feilet den! Har ringt verkstedet han var på og spurt om de hadde lagret en rapport på den, noe som de ikke hadde Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 hmmm.... Det kan være toppakning hvis motoren ikke sviver. Sylindra står vel fulle av frostveske. Jeg ville bedt om og få skrudd ut tennplugga og sjekka om du får "turna" motoren. Med en lommelykt ser du også lett nedi sylinderen om det har vært noe frostveske der. Da er det helt blankt. Kan jo være at reg reima har hoppa over så alle ventilene står på tvers. da pleier man og få vridd veiva litt fram og tilbake. Hvis det er et lager ellerno som har skjært seg pleier den og stå bom pal. Da hadde sikkert verkstedet brukt mye tid på og finne ut av det og sikkert anbefalt ny motor. Er det mye rust på den? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 det er meget lite rust på den. Hvis det hadde vært et slit å reparere motoren, tror jeg det hadde kostet mere en 15000,- På et verksted skal det ikke mye jobbing til for at det skal koste. Han som har den er helt grønn på bil. Er litt skeptisk på å kjøpe katta i sekken. Disse motorene er vel ikke gratis hos huggere heller! Når jeg tenker meg om, sto disse motorene i omega b. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå