Gå til innhold

Alternativ til kirkelige begravelser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis dere ikke er kristne eller trorpå noe, hvorfor bryr dere, dere da? dere er jo døde, samma om dere blir begravd på kristen jord eller ikke da vel?

Vell, har ikkje sagt at eg ikkje tror på noe etter døden, men at det skal lenkes til kristendommen er bare idiotisk. Der min kropp skal ligge, skal ei kristendom ha vert.

Lenke til kommentar
Vell, har ikkje sagt at eg ikkje tror på noe etter døden, men at det skal lenkes til kristendommen er bare idiotisk. Der min kropp skal ligge, skal ei kristendom ha vert.

så du tror på noe etter døden da eller?

kansje, kansje ikkje. det kan egentli ingen svare på men nekter ikkje for at det er mulig.Men det eg mener er at eg ikkje trenger og være kristen av den grunn?

Lenke til kommentar
kansje, kansje ikkje. det kan egentli ingen svare på men nekter ikkje for at det er mulig.Men det eg mener er at eg ikkje trenger og være kristen av den grunn?

nei, man trenger ikke være kristen for å tro på noe etter døde, selv følger jeg ikke kristendommen. Men jeg tenker, når jeg dør så er det kun kroppen min som er igjen, den kan man begrave hvor man ønsker..

Hvis man ikke tror på kristendommen, så finnes det jo ikke noen kristen hellig jord å bli begravd på da!? derfor synes jeg at man like godt kan bli begravd på kirkegården da..

Lenke til kommentar

Når jeg dør blåser jeg en lang marsj i om de gravlegger meg opp ned på en søppelplass eller forer meg til sultne bjørner, jeg er nemlig død og slipper å bekymre meg over det :D

Ellers tror jeg at jeg velger human etisk begravelse hvis jeg må begraves, da slipper de som står der all den unyttige guds reklamen, noe jeg irriterer meg grønn over hver gang jeg må i kirken!

:D

Endret av strayder
Lenke til kommentar
ja det stememr jo det du sier, jordener ikkje rkisten for meg men for resten av staten og dem som er kristne og eg vill ikkje ligge begraved med dem når dem har ett annent syn på livet en meg.

Vill ikkje bli begravd i nærheten av noe eg er sterkt imot.

Det er et fett for meg, for jeg er død og gir F*** i det. De som er døde er jo døde selv om de var kristne, right? Men det var minne stunden jeg tenkte på, DEN kan jeg klare uten å ha en messende prest til stede, som til tross for gjenntatte oppfordringer fra de som er igjen IKKE kan la være å komme med et vers eller to med kristen budskapet og slenge inn et par guds reklamer!! De bare MÅ. Og som ikke det var nok har jeg vært i to begravelser i den samme kirken med fem ukers mellomrom og hva sto den tørre kjeppen av en prest og messet om i den andre begravelsen tror dere? Ja, helt riktig, det han hadde messet om i den første begravelse, helt ORDRETT! Hadde det ikke vært for at jeg respekterte den som skulle i bakken hadde jeg reist meg og gått! Maken til trøtt kjepp av en prest!

Og sånn vil ikke jeg at de jeg kjenner skal huske min begravelse, så jeg vil velge human etisk... når tiden kommer og den kan være her... nå? Eller nå? Vi vet jo ikke.....

:):innocent:

Lenke til kommentar
Jeg skal donere kroppen min til medisinsk forskning. Resten kan de hive på komposten :)

Det tørr ikke jeg, for da hiver de bare alt på komposten..... Ellers var det en fin tanke å hjelpe noen for siste gang liksom :D Heller det en en diger dyr gravstein ihvertfall!

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Er selv en veldig "fan" av en type begravelse jeg så på en dokumentar en gang, der mennesker i tibet blir lagt på en slags stativ oppi fjellene og så kommer gribber og spiser opp likene. Om jeg kunne valgt selv så hadde jeg valgt en sånn begravelse for meg selv, der jeg får gi littegrann tilbake til naturen.

Lenke til kommentar
Er selv en veldig "fan" av en type begravelse jeg så på en dokumentar en gang, der mennesker i tibet blir lagt på en slags stativ oppi fjellene og så kommer gribber og spiser opp likene. Om jeg kunne valgt selv så hadde jeg valgt en sånn begravelse for meg selv, der jeg får gi littegrann tilbake til naturen.

I tegneserien Sandman: Worlds End, kalles det en luft begravelse. Mulig det er det det kalles i det virkelig liv også...

Eneste jeg har tenkt på når jeg dør/er dø, er at jeg ikke ønsker noen religiøs sermoni. Jeg er ikke troende, og ser derfor ingen grunn til å blande inn religionen helt på slutten. Men så er begravelser for de gjenlevende, men de får overleve uten Gud og kompisene. Hvor jeg begraves har jeg ikke gjordt meg noen tanker om.

Skulle jeg dø helt plutselig så får helsevensenet plukke det de trenger av reservedeler til noen som har større behov for dem enn meg. Dit jeg skal, mest sannsynelig markføde, har jeg ikke behov for det uannsett. Marken for klare seg med litt mindre mat.

Lenke til kommentar
I tegneserien Sandman: Worlds End, kalles det en luft begravelse. Mulig det er det det kalles i det virkelig liv også...

Hmm, virker mye mer fristende enn å bli stengt inne i en boks og gravd ned i bakken. Har vurdert å melde meg som organdonor, for hvis de kutter ut tarmene på meg så slipper jeg hvertfall å våkne opp nedi kisten pga en eller annen stresset legeassistent som jobber overtid.

Lenke til kommentar

Hmm, virker mye mer fristende enn å bli stengt inne i en boks og gravd ned i bakken. Har vurdert å melde meg som organdonor, for hvis de kutter ut tarmene på meg så slipper jeg hvertfall å våkne opp nedi kisten pga en eller annen stresset legeassistent som jobber overtid.

Jeg skal ha hull i kisten min, så markene kan komme seg ut og spy.... :p

Jeg skal, som nevnt før, ihvertfall ikke begraves av en prest! Så slipper de som gidder å komme å plages med guds reklame..... Annet enn det så kan de gjerne grave meg ned opp ned på søppel fyllingen, I don't care, coz I will be dead. At least I hope I'll hope so!!!

:D

Lenke til kommentar

Leste noe om en eksentrisk riking i Texas eller noe som hadde en noe original "begravelse". Han ville ha asken sin spredd utover ranchen sin. Det hele skulle skje med en gedigen fyrverkeri-rakett til lyden av isbiter som klinget i whiskyglass.

Kommer ikke på hvem det var i farta da, men STIL, det hadde hvertfall fyren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...