Gå til innhold

Vurderer å kjøpe ekstra skjermkort..

Anbefalte innlegg

Hallo, har dette hovedkortet: '

GIGABYTE GA-P35-DS4.

Expansion Slots 2 PCI Express X16 slot(x16, x4)

Og dette skjermkortet:

FOX+ GeForce 8800GTS 320MB OC GDDR3

CC575MHz,HDCP,DD-Link DVI,HDTV-Ut,Vista

Synes det er for lite futt i skjermkortet.. Så lurer på å kjøpe ett til, men vet ikke hvordan dette funker?? Har fått med meg at for nVidia kort er det SLI som gjelder.? Hva vil det si at min andre pci express slot er x4, ikke full hastighet? Må jeg ha nytt hovedkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo, har dette hovedkortet: '

GIGABYTE GA-P35-DS4.

Expansion Slots 2 PCI Express X16 slot(x16, x4)

Og dette skjermkortet:

FOX+ GeForce 8800GTS 320MB OC GDDR3

CC575MHz,HDCP,DD-Link DVI,HDTV-Ut,Vista

Synes det er for lite futt i skjermkortet.. Så lurer på å kjøpe ett til, men vet ikke hvordan dette funker?? Har fått med meg at for nVidia kort er det SLI som gjelder.? Hva vil det si at min andre pci express slot er x4, ikke full hastighet? Må jeg ha nytt hovedkort?

Hovedkortet ditt støtter Crossfire ikke SLI. ALtså to ATI skjermkort :yes:

Lenke til kommentar

Syns du rett og slett skal vente litt for du kjøper 2 ATI kort istedenfor det kortet der som faktisk er ganske bra, i værste fll kan du klokke det kortet litt men veldig snart så kommer det kort som banker de vi har igjen. Jeg sitter med ett Nvidia G8800 Ultra kort. Det kjører Crysis utrolig bra. Det kortet du har skal yte tett oppimot Ultra hvis du klokker det litt (har jeg hørt)

Lenke til kommentar
Syns du rett og slett skal vente litt for du kjøper 2 ATI kort istedenfor det kortet der som faktisk er ganske bra, i værste fll kan du klokke det kortet litt men veldig snart så kommer det kort som banker de vi har igjen. Jeg sitter med ett Nvidia G8800 Ultra kort. Det kjører Crysis utrolig bra. Det kortet du har skal yte tett oppimot Ultra hvis du klokker det litt (har jeg hørt)

Jeg må ha alt på medium i Crysis, pluss lav oppløsning.. Og da ser det jo (nesten) ut som far cry. . . :( Kortet er en overklokka versjon også.. Hmm.. har prosessoren stor innvirkning? Har en 6600 intel duo sak,,

Lenke til kommentar
Du blir klart begrenset av minnemengden på kortet ditt, 320mb blir fort lite.

Jeg har 1024 på hvert kort og quad på3.7GHz og kjører 1280x1024 med eyecandy og alt på high :!:

*misunnelig*

Synes forøvrig at 320/640 mb er rare tall, virker jo som flere spill satser på 512mb fremover? Jeg kjører altså også 1280x1024(det jeg kaller lav oppløsning) med alt på medium. Helst skulle jeg jo kjørt 1920x1080 med alt på max :thumbup:

Får vel prøve å overklokke litt og ta en oppgradering i januar/februar tenker eg.. ikkje masse tid til spilling før jul uansett :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...