Gå til innhold

Ny deler til eldre hovedkort - fungerer dette?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tenkte jeg skulle oppgradere PC-en min litt nå som lønningen har raslet inn på konto. Saken er at jeg helt vil slippe å kjøpe nytt hovedkort i tillegg til annen maskinvare. Kortet jeg har er da dette Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4 kortet. Jeg tenkte så at jeg skulle sette inn disse delene:

post-57741-1193745960_thumb.jpg

Det er hovedsakelig minnet og prosessoren jeg lurer på, skjermkortet regner jeg med at skal fungere glatt med hovedkortet.

Takker for alle innspill.

edit:

Fungerer denne prosessoren med hovedkortet?

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg tenkte jeg skulle oppgradere PC-en min litt nå som lønningen har raslet inn på konto. Saken er at jeg helt vil slippe å kjøpe nytt hovedkort i tillegg til annen maskinvare. Kortet jeg har er da dette Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4 kortet. Jeg tenkte så at jeg skulle sette inn disse delene:

post-57741-1193745960_thumb.jpg

Det er hovedsakelig minnet og prosessoren jeg lurer på, skjermkortet regner jeg med at skal fungere glatt med hovedkortet.

Takker for alle innspill.

edit:

Fungerer denne prosessoren med hovedkortet?

Heisann :) Begge de prosessorene vil fungere smertefritt, også skjermkortet. Men RAMmen vil ikke fungere. Du må velge DDR pc3200 eller høyere. Altså ikke DDR II.

F.eks. disse brikkene : http://www.ps.no/ps.asp?it=129241&mlevel=150103

Endret av REWZTAH
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Når kommer det inn på lager igjen da? Jeg har ikke dårlig tid med å bestille delene, så jeg kan godt vente om det ikke er snakk om flere måneder.

Det er lansert, så de kommer når butikkene får det inn.

Jeg vil tippe det ikke tar mer enn uke eller to før de garantert har det inne.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bytte ut hovedkort i samme slengen? Og oppgradere ett S939 system er litt dumt, da du ikke får tak i deler lengere stort sett. Du havner kansje 1000kr over med nytt hovedkort og en dualcore prosessor som er must per idag. Ville venta på 8800GT (Nesten GTX ytelse), da det yter en del bedre enn GTS.

~ Mortis360

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...