Gå til innhold

Overklokker GeForce 8800 GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan tippe Evga sitt koster rundt 2500kr.

Mange lurer på hvorfor man vil kjøpe overklokkede kort. For det første, garanti. For det andre, er det større sjans for at det når høyere frekvenser.

 

Tipper at de "beste" kortene selges som overklokkede versjoner, så jeg tror sjansen er bedre for å få et topp kort hvis man kjøper det ferdig overklokka.. og de kortene skal vel også ha en sikkerhetsmargin så de kan sikkert klokkes mer :cool:

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Er ikke fornøyd med å ha et kort som blir slått av et billigere kort en uke etter at jeg har fått det i posten.

 

Er litt surt, tror de aller fleste kjenner seg igjen der. For ca 2 år siden

ble jeg overbevist av markedet om at socket 939 var framtiden til AMD...

Men sjekk angrefristen din du, og tenk litt på det om det går.

 

Er jo helt klart at 8800GT er det nye hotte som kommer.

Gleder meg til å oppgradere når det kommer noen flere merker

i hus rundt om.

Er jo dessuten helt syk bra HD dekoding på det kortet i følge tidlige tester.

NAM, Gleder meg! :-D

 

edit:

Er jo å nevne at noen kjøper EVGA purely utfra step up programmet deres.

Endret av Jon Ivar
Lenke til kommentar
Er ikke fornøyd med å ha et kort som blir slått av et billigere kort en uke etter at jeg har fått det i posten.

 

Nå er ikke jeg noen ekspert på forbrukerrett. Men jeg mener da at man har 14 dagers angrerett på nettkjøp. Jeg råder deg til å sjekke det opp. Hvis det er tilfelle så slipper du vel unna med å betale frakten.

 

Edit: http://www.lovdata.no/all/nl-20001221-105.html

 

Hvis det er én uke siden du fikk varen, og du benyttet deg av "fjernkomunikasjon" og du betalte mer enn 300,- kr. Så har du 14 dagers angrerett. Hvis det ikke ble opplyst om at du hadde angrerett, så har du 1 års angrerett.

Endret av Snorre.
Lenke til kommentar
med de kjerne og minnefrekvensene så er GT utgaven av 8800 serien er med andre ord et bedre grafikkort enn GTS utgaven som er dyrere? Har jeg forstått det rett? Kjøpte nettopp et en GTS 640mb utgave fra komplett og sitter her og er småirritert...

Det er lov å følge med i media da. Det der kan du takke deg selv for :p

Lenke til kommentar
Auda Ati

Vil jeg ikke si :) 2950Pro er rett rundt hjørnet :). 2900Pro var ikke et nytt produkt, kun en relabling av ikke-godkjente XT kort.

 

Er ikke fornøyd med å ha et kort som blir slått av et billigere kort en uke etter at jeg har fått det i posten.

 

Nå er ikke jeg noen ekspert på forbrukerrett. Men jeg mener da at man har 14 dagers angrerett på nettkjøp. Jeg råder deg til å sjekke det opp. Hvis det er tilfelle så slipper du vel unna med å betale frakten.

 

Edit: http://www.lovdata.no/all/nl-20001221-105.html

 

Hvis det er én uke siden du fikk varen, og du benyttet deg av "fjernkomunikasjon" og du betalte mer enn 300,- kr. Så har du 14 dagers angrerett. Hvis det ikke ble opplyst om at du hadde angrerett, så har du 1 års angrerett.

Det kaller jeg missbruk av angrerett. Man får være voksen nok til å ta konsekvenser av egne handlinger. Alle visste at 8800GT ville komme 29. okt. De får heller holde fingeren i ro om de er så vinglete med kjøpene sine.
Lenke til kommentar
Det kaller jeg missbruk av angrerett. Man får være voksen nok til å ta konsekvenser av egne handlinger. Alle visste at 8800GT ville komme 29. okt. De får heller holde fingeren i ro om de er så vinglete med kjøpene sine.

Har problemer med å se hvorfor det er missbruk om brukeren ikke var klar over at det ville komme. Er det et krav at alle må følge med på markedet? Om han hadde gjort det med vilje, for å spille én uke ekstra, så hadde jeg skjønt det.

Lenke til kommentar

"GeForce 8800 GT er Nvidias nye tilbud i den øvre mellomklassen og viser til ytelse ikke langt unna GeForce 8800 GTX, tross prisen rundt 2000 kroner. Dessuten har brikkene gode overklokkingsmuligheter - noe naturligvis også produsentene selv har fått med seg."

 

Første setningene i artiklen denne tråden er startet for

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx

Er det bare meg, eller minner dette mistenkelig om 7900GTO "hysteriet" som nvidia klarte å skape for en tid tilbake.....dette smaker GOD markedsføringspolitikk fra lang vei :)

 

Selv er jeg en svoren ATi-mann som straks skal over til 2x8800GT...

 

-Z-

Endret av Slettet-gjmTLx
Lenke til kommentar
interessant dette, moro å se hvor høyt produsentene klokker korta, det gir ofte litt indikasjon på potensialet korta har.

 

btw, standard frekvens på 8800GT er 600/1800, ikke 600/1900 som det er skrevet i artikelen :)

 

I følge en test på tomshardware, ligger GT kortet i gjennomsnitt 30% høyere en GTS og 12% lavere en GTX. De klarte dog og klokke kortet så det ble kraftigere en GTX. Så de ferdigklokka kortene som selges yter faktisk bedre en GTX og koster omtrent halvparten..

Lenke til kommentar
I følge en test på tomshardware, ligger GT kortet i gjennomsnitt 30% høyere en GTS og 12% lavere en GTX. De klarte dog og klokke kortet så det ble kraftigere en GTX. Så de ferdigklokka kortene som selges yter faktisk bedre en GTX og koster omtrent halvparten..

Skal man sammenligne så må man jo overklokke begge kortene?

Når det gjelder SLI så er det ikke alle program som yter så mye som en skulle tro, men f.eks Oblivion med 2 x 8800GT knuser ett 8800Ultra.

Når det må vises skikkelige muskler med høy oppløsning og AA/AF så blir det slik: http://resources.vr-zone.com/floppyimage/8800gt/wicaa.jpg

Men må si at GT yter fantastisk bra i forhold til prisen uansett.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
Auda Ati

Vil jeg ikke si :) 2950Pro er rett rundt hjørnet :). 2900Pro var ikke et nytt produkt, kun en relabling av ikke-godkjente XT kort.

 

*snip*
Det kaller jeg missbruk av angrerett. Man får være voksen nok til å ta konsekvenser av egne handlinger. Alle visste at 8800GT ville komme 29. okt. De får heller holde fingeren i ro om de er så vinglete med kjøpene sine.

 

"Alle" ? Det er ikke alle som følger like godt med på absolutt alle begivenheter... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...