JFM Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hei. Har en Yamaha DT50R 2006 modell med am6-motor. Den var første gang registrert 1. oktober. Har nå Kjørt 930km med den. (Ja, vet det er sinnsykt mye). I Owner's Manual (Instruksjons boka) står det at jeg skal ha service på 1000km. (står også at det skal være på 6000, 12000. Med andre ord hver 600km). Siden jeg nesten har kjørt 1000km må jeg vel ha den på service. 1. Hvor mye vil dette koste? 2. Er det veldig viktig med service 3. Kan jeg sende den inn nå på service? (930km) 4. Er det noe mere jeg bør vite? Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 93mil er da ikke så mye på en måned syntes jeg. 1. vaneligvis i overkant av en tusen lapp, min kosta 1200, men den var på 1500km (pga uendelig lang venteliste på motorteknikk) 2. tror de kan ta fra deg garantien om du ikke følger servicene, illefall 1. gangs servicen. de gjør vell ikke så stort annet en å skifte olje, stramme kjedet, girolje og eventuelt bremseklosser. det er jo alle veldig enkle ting du kan kjøre selv. 3. ja du kan jo det, i alle fall bestille time til service, mange steder har over en måned ventetid. 4. time priser på verksted er høye, motorteknikk i kristiansand for eksempel, 750kr timen. altså gjør litt selv før du setter den på service slik at det blir billigst mulig. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 1. Hvor mye vil dette koste?2. Er det veldig viktig med service 3. Kan jeg sende den inn nå på service? (930km) 4. Er det noe mere jeg bør vite? 1. Det er vel opp til verkstedet. Jeg betalte mellom 650-750,- inkludert olje og slikt for min Derbi X-Race. 2. Service er viktig ja. Det er greit å ta det hos forhandler så lenge du har garanti på sykkelen, så du er sikker på at du ikke gjør noe som fører til at du mister garantien, og skulle det være no feil, så retter de det jo gratis der. 3. Ja, det vil nok uansett ta litt tid før du får time. Uansett så er det alltid bedre med service ofte, en sjeldent. 4. Vask sykkelen skikkelig før du leverer den inn. Rene sykler setter de alltid pris på. Lenke til kommentar
Yamahatzr Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 koster 800 på yamaha centeret Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Hei. Har en Yamaha DT50R 2006 modell med am6-motor. Den var første gang registrert 1. oktober. Har nå Kjørt 930km med den. (Ja, vet det er sinnsykt mye). I Owner's Manual (Instruksjons boka) står det at jeg skal ha service på 1000km. (står også at det skal være på 6000, 12000. Med andre ord hver 600km). Siden jeg nesten har kjørt 1000km må jeg vel ha den på service. 1. Hvor mye vil dette koste? 2. Er det veldig viktig med service 3. Kan jeg sende den inn nå på service? (930km) 4. Er det noe mere jeg bør vite? Kjørte 6000KM med scooter'n min første måneden jeg hadde den Koster som regel ikke så mye med 1. service, MAX 1000,- Viktig og viktig.. du burde klare det meste selv Ja, du kan sende den inn på service nå, men jeg hadde helst kjørt den enda litt nærmere 1000KM Tut og kjør. NB: For å ha garantien gyldig bør du ha den på service for hvert intervall. Helst så nært 1000Km som mulig. Ellers ryker garantien om du begynner å skru selv, men personlig så hadde ikke jeg vært så nøye på dette. Endret 9. oktober 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 IGJEN, tråden er ca 1 år gammel.. FFS. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Alltid noen som lurer på det samme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå