Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mopeden bakker på lavt turtall.

JFM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bakke? mener du å snu veiva slik den går feil? husker at du har skrevet at du ikke vet så mye om motor, men sorry altså, om du drar den til 12000rpm men snudd veiv, ja da er du bare veldig tett på toppen.

eller er det i fri den bakker på 12000rpm?

men uansett så må du da aldeles aldri finne på å dra en nesten ny moped til 12000rpm!

Lenke til kommentar
Leste du feil? 1200rpm (ikke 12000).

Med "bakke" mener jeg at mopeden er i gang men står i ro i frigir

1200 rpm er jo ikke ille tomgangsfart... min lå mellom 1000-1200.. hvis det smeller no sykt i girkassa når du setter den i første... så er tomgangen stilt for høyt...hvis ikke så er den okay ;)

bakke? wtf, aldri hørt før... trenkte på rygging med engang jeg :p

Lenke til kommentar
Bakke er vel et dialekt-ord jeg har da.....

Men at å til når jeg setter mopeden i 1.gir smeller det litt. Kan jeg stille på noe for å få det bort?

Du skal høre at du setter den i gir, men hvis de ter så høyt at det er ubehagelig så burde du gjøre no med det, selv om jeg ikke tror 1200 ccm er no stress...

Er noe som heter tomgangsskrue, sitter på forgassern.. vanlig skrujern som du vrir til høyre og venstre mer, så justerer tomgangen seg, men hvis du ikke engang vet at det finnes no sånt så ville jeg ikke ha begynt og fikla med det...

en skade som hadde servicen på lett sykkelen min presterte og stille tomgangen opp til 2000 rpm, da smeller det brukbart bra i kassa :p

Lenke til kommentar
Bakke er vel et dialekt-ord jeg har da.....

Men at å til når jeg setter mopeden i 1.gir smeller det litt. Kan jeg stille på noe for å få det bort?

Det er fordi du setter den i gir for fort, dette skjer når jeg trykker raskt inn clutchen og UMIDDELBART setter den i gir, men hvis du trykker inn clutchen og venter et par sek, så får du se om det forsvinner ;)

Men jeg har en trial mc, er vell ikke såååå langt ifra :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...