Gå til innhold

OC av GPU i Vista 32bit

Anbefalte innlegg

Er det bare meg her som har problemer med å overklokke nvidia skjemkort i Vista 32bit?

Bruker alle de nyeste driverne og programvare..

Har prøvd med RivaTuner, AtiTool, nTune..

RivaTuner får jeg ikke opp klokkefrekvensene engang

AtiTool samme der..

nTune får ikke endret på gliderne.. Men kan justere hastigheten på kjølevifta på kortet..

System står i siggen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv Gainwards Expertool 5.6 hvis ikke noe annet funker. Funker fett, du behøver ikke å ha et gainward kort for det:)

Nei.. Funker ikke det heller.. Eneste jeg får opp er som bildet viser..:

post-141082-1193844076_thumb.jpg

Kanskje den ikke virker på XFX korta?

Lenke til kommentar

Rivatuner versjon 2.05 skal fungere fint den.

Prøv å avinstallere alle overklokkingsprogram, både Rivatuner, Nvidia nTune og evt andre du har.

Installer deretter Rivatuner versjon 2.05, og bruk KUN den. Nvidia nTune er ikke særlig bra til den slags.

Kan være at det er noen konflikter hvis du har flere programmer installert.

Lenke til kommentar
Rivatuner versjon 2.05 skal fungere fint den.

Prøv å avinstallere alle overklokkingsprogram, både Rivatuner, Nvidia nTune og evt andre du har.

Installer deretter Rivatuner versjon 2.05, og bruk KUN den. Nvidia nTune er ikke særlig bra til den slags.

Kan være at det er noen konflikter hvis du har flere programmer installert.

Takker :) skal prøve ;)

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problem, det funket bare ikke. Men det var før jeg fant ut av jeg skulle ha nye drivere. Da funket nTune veldig bra.

Ja.. vet ikke helt.. Har de helt nye driverne fra nvidia.. helt nye forceware og..

Bør funke hos deg,lasta ned Gainwards Expertool 5.6 nå og kunne klokke på mitt xfx 7800 gt kort har vista ultima 64 og de siste drivere.

Lenke til kommentar
hvor langt kommer du med ditt 7800gt-kort?

Er ikke noe god på klokking,men siden det var snakk om et xfx kort og vista og det programmet funker hos meg svarte jeg,skal kjøpe meg et 8800 gt kort innom noen dager/uker det er ikke mye ute på markedet og det ferdig klokket

Lenke til kommentar
Hehe.. Nei.. jeg får det ennå ikke til.. Har prøvd det dere har nevnt her.. avinstallert av OC programmer og installert RivaTuner 2.05.. :hmm:

Prøv med RivaTuner 2.06

Fungerer sammen med Forceware 169.01 ( RivaTuner 2.05 gjør ikke det)

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
Hehe.. Nei.. jeg får det ennå ikke til.. Har prøvd det dere har nevnt her.. avinstallert av OC programmer og installert RivaTuner 2.05.. :hmm:

Prøv med RivaTuner 2.06

Fungerer sammen med Forceware 169.01 ( RivaTuner 2.05 gjør ikke det)

Ok :) takker ;) visste ikke at 2.06 versionen hadde kommet ut engang :p Men skal prøve når jeg kommer hjem fra skolen :)

Lenke til kommentar

Fikk det til i går! Greide det med 169.04 driverne og RivaTuner 2.06 og antakelig uten tvungen driversignatur :D

Når jeg installerte RT2.06 funket plutselig nForce og :hmm:

Må si jeg er overrasket over overklokkingsmulighetene på dette kortet :love: (hvis det stemmer det som står på rivatuner da..)

Noen skjermbilder..:

Dette er standard klokking:

post-141082-1194249560_thumb.jpg

Og dette kjørte jeg stabilt på.. Har ikke testa enda høyere ennå. Har ikke turt :p :

post-141082-1194249625_thumb.jpg

Edit* Skriveleif :p

Endret av gilera
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...