Kent| Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Heisann! Skal nå bytte ut den gamle Windows 95 maskinen med en ny Windows 95 maskin, fordi vi programmerer radioer via COM porten. Går det bra å kjøpe ett nytt HK fra feks komplett og installere Windows95 knirkefritt? Eller? Merk: Installere Windows 98/2k/XP/Vista er ikke ett alternativ. Mvh Kent Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Du kan nok slite med å få driverene til å funke på win95. Prøv å sett opp en virtuell maskin om mulig og se hvordan det går btw. skjønner ikke problemet ditt. kan programmere via COM i hyperterminal i xp og win95-programvare kan kjøres i kompatibelmodus for win95 Endret 30. oktober 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 uhm, om du får tak i en ny maskin med Com port, så go-for-it. De fleste nye hovedkort ser du mindre og mindre com/printerporter ettersom det er byttet ut med USB/1394. Du kan jo sette inn ett PCI basert COM kort om maskinen mangler COM porter. Eneste som kan bli problematiskt med nye maskiner er manglende drivere, feks dualcore støtte i 95 eksisterer ikke, så du må fint infinne deg i en halv prosessor, eller en eldre prosessor med single core. Sjekk også angående lydkort/skjermkort om du får riktig driver til dette. Lenke til kommentar
lain Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 I friidrett sammenheng (vindmålere osv) brukes det gjerne comport, og som kjent kommer ikke nyere bærbare osv med dette, så vi bruker usb til comport overgang. Nå vet jeg ikke om dette vil fungere for deg, men er jo alltids et alternativ å sjekke ut om du skal ha ny pc som ikke har com port innebygd. Lenke til kommentar
Kent| Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) @PepsiCo: Ikke denne programvaren som vi kjører Virituell maskin er heller ikke noe alternativ. @Fritz0r: Det var det med drivere jeg tenkte på, skjermkort er i selg selv ikke så nøye, bare det kjører 800x600. Men skal prøve å se om jeg får tak i ett ubrukt Pentuim II HK med windows95 drivere, og en ubrukt disk. Det er disken og HK som begynner å bli sliten. vi har også PCI Comport kort liggende. Hadde en krasj idag, men fant en gammel Pentium 166Mhz som kunne fortsette jobben. Saken er at jeg skal ghoste disken til en ny disk. Vil ha minst mulig forandring i systemet. Takker for svar... Endret 30. oktober 2007 av Kent| Lenke til kommentar
greigutt Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Mulig jeg er på jordet nå, men er ikke win95 16bit? Tror ikke win95 vil kjøre på et ordinært, nytt hovedkort med ordinær, ny prosessor.... Skyt meg hvis jeg tar feil /greigutt Endret 30. oktober 2007 av greigutt Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Mulig jeg er på jordet nå, men er ikke win95 16bit? Tror ikke win95 vil kjøre på et ordinært, nytt hovedkort med ordinær, ny prosessor.... Skyt meg hvis jeg tar feil /greigutt Win95 er 32bit, men kan kjøre noen 16-bit drivere. Var mye kluss med dette i starten. Lenke til kommentar
Kent| Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Løsningen ble å bare bytte ut harddisken, og ta en ren kopi av denne, samt bytte ut vifter på maskinen. Ikke noe nytt hovedkort. Mvh Kent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå