Gå til innhold

wd mybook eksterne meget ustabil

ltdata

Anbefalte innlegg

hei,

Jeg har to eksterne hardisker som er fylt opp med diverse.

Etter en stund begynte den ene å bli ustabil. Kommer inn på hardisken, men navigering mellom mapper og å åpne noen filer på den går meget tregt. Jeg mistenker kanskje at det er noe virus greier på den. Var en videofil der som jeg skulle slette og da kom det melding om at denne var i bruk av enn annen bruker eller program. Jeg fikk dermed ikke slettet den filen.

Den samme filen flyttet jeg over til min andre eksterne som var "frisk" etter at den filen ble flyttet over begynte den umiddelbart å oppføre seg som den "dårlige" hardisken. dvs. treg navigerer, meget lang tid å åpne filer. etc..

Har prøvd å virussøke diskene men finner ikke noen ting. har prøvd med AVG og Avast og Norman antivirus.

Ok, noen som vet hva som kan være galt? Hva må jeg gjøre for at jeg ikke skal miste alt som er inne på hardiskene?

ER det mulig å fikse hardiskene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Ta backup av det viktigste på disken. Det er neppe et virus som gjør at disken er treg. For meg høres det ut som om den er døende. Kjør chkdisk for å finne såkalte "bad sectors".

Du starter for øvrig opp Windows i sikkermodus (safe mode) ved å trykke F8 under oppstarten.

Mvh,

Kimmo

Endret av finnishguy
Lenke til kommentar

Husker ikke helt hvordan dette var, men gjør et forsøk ;-)

Hadde for en tid tilbake samme problem med slike filmfiler du nevner.

Er det *.avi filer?

I så fall så er det explorer som er problemet.

Explorer forsøker å forhåndsvise filen din, noe som ikke explorer kllarer med alle *.avi filer.

Dermed får du problemet med at du ikke kan slette filen.

Siden explorer forsøker å forhåndsvise filen, så er den i bruk, og du får ikke slettet den.

For å rette på problemet google (uten "") "xpavifi"x eller "xp avifix".

Mye å lese om dette på www.

Denne slår av forhåndsvisning av avi filer i explorer og fikser problemet ditt.

Endret av magliarosa
Lenke til kommentar
Husker ikke helt hvordan dette var, men gjør et forsøk ;-)

Hadde for en tid tilbake samme problem med slike filmfiler du nevner.

Er det *.avi filer?

I så fall så er det explorer som er problemet.

Explorer forsøker å forhåndsvise filen din, noe som ikke explorer kllarer med alle *.avi filer.

Dermed får du problemet med at du ikke kan slette filen.

Siden explorer forsøker å forhåndsvise filen, så er den i bruk, og du får ikke slettet den.

For å rette på problemet google (uten "") "xpavifi"x eller "xp avifix".

Mye å lese om dette på www.

Denne slår av forhåndsvisning av avi filer i explorer og fikser problemet ditt.

Ja det er AVI fil.

Begge hardiskene mine er ikke mer enn 3-4 måneder gamle. Den som var "frisk" ble "syk" i det øyeblikket denne filen ble overført fra den syke til den friske hardisken. Er ikke dette spesielt?

Tror forresten ikke at jeg kommer inn i sikker modus. Greide det på min gamle pc, men når jeg nå trykker F8, kommer jeg inn i en annerledes meny. Jeg har win XP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...