petterpann Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Jobber som lærling med relativt begrenset lønn, og synes det derfor er greit å ha litt penger i reserve. Har allerede fått innvilget kredittkort med 5000,- i kredittgrense på Gebyrfri.no, og dette er lekkert å ha hvis noe skulle skje. Finnes det andre steder som kan innvilge "lavlønnede" slike kredittkort like enkelt? Edit: Vil selvfølgelig slippe å opprette konto i en eller annen bank for dette. Endret 30. oktober 2007 av petterpann Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Med mindre du har dyre ting som bil er det lite dyrt og alvorlig som kan skje i Norge som du ikke kan få støtte til på sosialkontoret hvis du har lav lønn. Jeg synes derfor heller du bør satse på å være sparsommelig og legge av litt penger hver måned enn dyre kredittkort. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Problemet er ikke at jeg har dårlig. Det er rett og slett greit med kredittkort for hånden dersom noe uforutsett skulle skje, og da ønsker jeg heller å kunne bruke av kreditten. Sosialkontoret i denne sammenheng er laaaangt på jorde.. Lenke til kommentar
illmatic. Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg synes coop sitt kort er greit. Gebyrfritt, 52 dagers betalingsutsettelse og noen prosent "rabatt" når du handler mat og bensin:) Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Gebyrfri ønsker i utgangspunktet å gi folk høyest mulig kredittgrense, slik at de kan tjene mest mulig penger på dem. Hvis ikke de vil gi deg mer enn 5000 i kreditt er det sansynligvis fordi de mener du har veldig dårlig betalingsevne. Det betyr at du vil slite med å betale ned et større lån med over 20% rente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå