evgeny Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Label[] l = new Label[10]; l[0].Text = "test"; <---- får feil på denne linja. feilen står lenge nede. form1.Controls.Add(l[0]); Exception Details: System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object. Hvorfor vil den ikke sette tekste "test" på label med index 0? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Jeg fant ut feilen selv. Jeg glemte å skrive l[0] = new Label(); Trodde det holdt med å skrive Label[] l = new Label[10]; Endret 30. oktober 2007 av evgeny Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 ...og før GeirGrusom begynner å mase om det, kan jeg vel være kjappere ute til å anbefale deg å bruke List i stedet for en array av Labels... Med mindre du alltid vet at du skal ha 10 Labels, hverken mer eller mindre. Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har forskjellig antall labels men det har jeg fått ordnet nå. Takk for forslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå