Joachim_F Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Skytespillet Crysis er endelig ferdigutviklet. I tillegg har smartinger funnet ut hvordan man kan forbedre grafikken kraftig i Windows XP. Les mer Lenke til kommentar
genesis Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Tipper utviklerene rett og slett vil unngå å svare på dette.Club heaven post#11 i tråden det ble linket til:"So Crytek basically greyed out the very high options under XP, simply because they and their buddies in the industry want us to buy the worthless resource hog that Vista is and the overpriced 8800GTXs. This move on their part is absolutely disgusting. Nothing new of course, but it hurts to see it coming from someone you respected."Oppsummerer min skepsis.Og hvorfor i alla dager har de valgt at demoen bare støtter en kjerne når de mener spillet drar så bra nytte av flere?Låner quoten til Andrull fra en annen post:"Cervat Yerli, who seems to spend more time talking to the press than actually working on finishing the game, revealed that, on most systems, Crysis is likely to be CPU bound. "If [your system is] balanced, we are more CPU bound than GPU, " he told Shacknews. "Multi-core will be beneficial in the experience, particularly in faster but also smoother framerates... We recommend quad core over higher clock."It's like a press release that writes itself, isn't it?The game also supports operating under 64-bit Vista, and we are told that more memory - more than 4 gigs, that is, if you're counting - will "yield quicker loading times." We pretty sure that, for the moment, most people will be content to keep a few extra hundred quid in their pockets and wait a few extra seconds.As for the ongoing DX9 v DX10 shenanigans, Yerli reckons that DX10 in single player will only provide mere graphical niceties, whereas in multiplayer the more advanced graphics and rendering will allow for a truly next-generation gaming experience that actually affects how you play. The proof of the pudding, then, will be in the playing. µ" (quote fra Inq.)Husker de anbefalte minne oppgradering også, men finner ikke noe quotes.Det er nok endel tilhengere som har kjøpt seg opp til 4Gb, men ser at spillet ikke bruker mer en 700-1100Mb (og i noen tilfeller 1500Mb).Mange gir utviklerene credit for dette, men om det kunne kjørt raskere med mer minnebruk så burde vel dette være ett alternativ?Kjipt å ha 2,5Gb som bare hviler seg =PHva angår slippdatoen så havner nok dette under ett par juletre i år. Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg merket nesten ikke noe ytelesdropp fra 2GB til 1GB RAM ned ALT på HIGH i XP. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg er bare skuffet over at spillet (ihvertfall demoen) ikke klarer å utnytte at jeg har dobbelkjerne, noe som jeg tror hadde hjulpet veldig med tanke på fysikken ... Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Etter litt oppdateringer og opprensing av maskin samt noen tweaks greide jeg i går å kjøre spillet ganske mye bedre enn da jeg innstalerte det første gangen. Og nå som jeg vet at den ikke tar i bruk dobbelkjerne i demoen blir det desto artigere når fullversjonen og noen oppdateringer sansynligvis slippes og forbedrer ytelsen ytterligere. Jippi! Men alt på fult går nok ikke. Min 20* skjerm drar også mye om en skal ha optimal oppløsning også. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Noen som har testet Very high på XP? Edit: Har testet det selv, og det blir litt bedre, men ikke så veldig mye. Endret 30. oktober 2007 av aleksanderro Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Å joda, det ble det - jeg fikk ihvertfall en enorm forskjell. Og det beste var at jeg tør nesten påstå at spillet fløyt bedre, ikke med alt på very high - men en kombinasjon av medium/vhigh. Før kjørte jeg kun på medium, men nå flyter alt nydelig med ekstra snacks. Herlig rett og slett! Legger ved et bilde Endret 30. oktober 2007 av Stikko Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Er Ai'en forbedret? I demoen "fungerte" ikke 1/3 soldater, ikke at de gjorde stort når det først fungerte heller, men de gjorde i alle fall mer enn å se seg rundt mens de ble skutt ned. Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Er Ai'en forbedret? I demoen "fungerte" ikke 1/3 soldater, ikke at de gjorde stort når det først fungerte heller, men de gjorde i alle fall mer enn å se seg rundt mens de ble skutt ned. Noe sier meg at AI ikk er Cryteks beste side. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 På "Delta" er AI-en vanskelig nok, ihvertfall om du engasjerer de i kamp. Lusker du deg rundt derimot blir det litt "så som så". Det kan variere veldig - enten hører de musa som lister seg forbi med lester, eller ... de kan la flytoget gå forbi rimelig umerket. Litt synd, blir veldig skjev balanse for de som ønsker å gjøre noe annet en å kun skyte alt som rører seg. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Når jeg gikk gjennom på delta ble det veldig mye (så og si bare), stealth, titte fram, skyte. Gjemme meg igjen, stealth, titte fram osv osv. og da brøt den ganske ofte. Håper en anmeldelse fra gamer.no vil ta opp dette med ai når den tid kommer. Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Skulle ønske fiendene var mye mer "trigger-happy" enn hva de er i demoen. Man kan jo sprenge halve bukta, og fiendene på den andre halvdelen kunne ikke brydd seg mindre. Om ikke en salve med skudd i det fjerne, så i alle fall en eksplosjon eller to, burde få fiendene til å skyte etter den minste unormale aktivitet rundt dem. Har vært sinnsykt kult hvis man kunne gjøre fiendene så nervøse, at hvis man kastet en ting inn i et buskas, så ville AIen sporenstreks perforere buskaset med noen blysalver! Lenke til kommentar
Licht Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Skulle ønske fiendene var mye mer "trigger-happy" enn hva de er i demoen. Man kan jo sprenge halve bukta, og fiendene på den andre halvdelen kunne ikke brydd seg mindre. Om ikke en salve med skudd i det fjerne, så i alle fall en eksplosjon eller to, burde få fiendene til å skyte etter den minste unormale aktivitet rundt dem. Har vært sinnsykt kult hvis man kunne gjøre fiendene så nervøse, at hvis man kastet en ting inn i et buskas, så ville AIen sporenstreks perforere buskaset med noen blysalver! Det du beskriver gjorde de da jeg spilte gjennom for første gang, i alle fall. Jeg flyttet meg fra en posisjon til en annen, men lempet et eller annet i en tilfeldig retning like før jeg aktiverte cloaken. Mye krigsrop på koreansk og flere tømte magasiner inn i buskaset hvor jeg kastet en tomflaske, mens jeg sirklet rundt og kom bak dem. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Har også opplevd det flere ganger, så, så ille er det ikke Er bare litt mangel på respons til tider som trekker ned. Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Hmm, har bare opplevd at de har skutt der jeg var ja, men ikke når jeg kaster ting. Ser ut som jeg må undersøke nærmere. Anyways, om ikke annet så viser demoen at man burde spille hele spillet på vanskelighetsgraden Delta. Synes nesten det er for lett der også, men det spørs vel når man skal begynne å jakte på aliens og helikoptere etter hvert. Endret 30. oktober 2007 av XDamage Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Om man ønsker vanskeligere, så kan man i nødstilfelle øke grafikknivået et hakk ekstra. Synes det var en god demo, til tross for litt tekniske problemer. Litt synd man bare fikk testet ut en brødel av våpnene som du bla. hadde i betaen. Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Om man ønsker vanskeligere, så kan man i nødstilfelle øke grafikknivået et hakk ekstra. Synes det var en god demo, til tross for litt tekniske problemer. Litt synd man bare fikk testet ut en brødel av våpnene som du bla. hadde i betaen. Hehe, ja, absolutt en av de bedre og største demoene jeg har prøvd. Gleder meg til hele spillet, særlig etter å ha fått bekreftet at jeg kjører det helt kurant på 1280x1024 med alt på medium i alle fall... Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Ferdig utviklet ... fikk meg en liten artig opplevelse i det en granat sprengte meg gjennom bakken, resultatet Edit: Legger til dette før noen kommenterer det, jada - jeg vet det er en såkalt "pre-release" demo, og bugs er til å forvente. Endret 30. oktober 2007 av Stikko Lenke til kommentar
StreptoOld Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Haha Jeg synes det er dårlig at folk ikke hører at jeg sprenger en bil eller to, men at jeg såvidt rører en vegg er alle etter meg. Synes også det ser dumt ut at koreanere går rundt med bøyde knær som om det skulle vært en treningsleir midt ute på stranda, må da være forferdelig tungt Endret 31. oktober 2007 av -Strepto- Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 De gjør vel bare slik når de aner ugler i mosen/er på vakt vel? Ellers pleier de ivhertfall som regel å stå å snakke med hverandre eller noe sånnt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg