Hestvik Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Har en Intel Core 2 Quad q6600 2,4Ghz med B3 stepping. Denne kjører med Stock vifte, og kjører stabilt på 2,8Ghz. Av minne har jeg OCZ DDR2 2048MB System Elite Dual Ch. PC2-6400 4x1024MB 800MHz. (5-5-5-12) Her står det at timings er satt til 5-5-5-12 , men jeg har ikke rørt dette i Bios. I biosen står det oppført noe helt annet. Hovedkortet jeg har er ett Gigabyte P35C-DS3R. Spørsmålene mine er : Hva burde volten stå på? Hva skal jeg sette timings på? Hvor varm kan jeg la min kjære quad bli? Hvor høyt mener dere jeg kan klokke den? Jeg har ikke peiling på overklokking, så jeg må ha det inn med teskje! Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Hvilken temp. har du i dag på 100% load. Mål med coretemp http://www.thecoolest.zerobrains.com/CoreTemp/ Vcore setter du så lavt som mulig. Hold deg under 65 grader ved 100% load. Endret 30. oktober 2007 av taz Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 På full load i OCCT testen lå den på 66-67. Var stabil på 2,8Ghz. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Helt greit det,men ville byttet kjøler vist du skal klokke lenger... Men hvor langt kommer du før det tryner?med økt vcore? Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Helt greit det,men ville byttet kjøler vist du skal klokke lenger...Men hvor langt kommer du før det tryner?med økt vcore? Har bestilt kjøler, men får den ikke før om ett par uker. Som jeg skrev så har jeg ikke peiling, så Vcore vet jeg ikke hva er Men prøver å lære meg ved å høre rundt på forumet og prøve selv. Her er det jeg har gjort, gått i bios og justert Bus fra 266 til 311. Jeg har latt resten stå på auto siden jeg ikke vet hva det skal stå på de forskjellige. Hva burde jeg sette volten på? Og timings på Ram? Utgjør dette noen forskjell? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Vcore= Volt cpu. La den stå på auto,men du må muligens øke denne når du klokker mere. Timings på Ram har jeg ikke snøring på.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå