JFM Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Hei. Har en Yamaha DT50R 2006 modell med am6-motor. Problemet mitt er: Når jeg kjører i 5 gir (har 6 gir) og skal gire opp skjer det noe. Det skjer bare av og til. Jeg kommer opp i 6. gir... Kan kjøre i 1-5 sek (i 6.gir). Så plutselig settes mopeden i fri gir. Får et sinnsykt turtall da. Må da gire opp til 6.gir igjen. Dette "frigiret er mellom 5. og 6.gir. Har hørt at det kan ha noe med at kjedet er slakt og spretter opp i girkassen og setter mopeden i fri. Er det en mulighet? PS: Har liten peil på motor... Endret 30. oktober 2007 av JFM Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hei. Har en Yamaha DT50R 2006 modell med am6-motor. Problemet mitt er: Når jeg kjører i 5 gir (har 6 gir) og skal gire opp skjer det noe. Det skjer bare av og til. Jeg kommer opp i 6. gir... Kan kjøre i 1-5 sek (i 6.gir). Så plutselig settes mopeden i fri gir. Får et sinnsykt turtall da. Må da gire opp til 6.gir igjen. Dette "frigiret er mellom 5. og 6.gir. Har hørt at det kan ha noe med at kjedet er slakt og spretter opp i girkassen og setter mopeden i fri. Er det en mulighet? PS: Har liten peil på motor... nei. det er et vanlig problen, omtrandt alle godt brukte nyere mpeder har det. har opp lavd det mange ganger med min yamaha jeg hadde i fjor, måtte bare gire orgentlig hardt så skjedde det ikke så ofte. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Har hørt det er et frigir mellom 5te og 6te på AM6. Så du må skyve sjalteren helt opp Lenke til kommentar
JFM Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Så det er med andre ord ikke noe feil på mopeden? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Sjeldent jeg hører folk som kjører AM6 (motorhispania, rieju, yama, osv) forbi meg uten at den går i fri. Men det pleier å bli verre med tida Endret 30. oktober 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
JFM Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Sjeldent jeg hører folk som kjører AM6 (motorhispania, rieju, yama, osv) forbi meg uten at den går i fri. Men det pleier å bli verre med tida Verre? Mener du at dette vil skje oftere etter hvert? Har kjørt 930km (450km siden onsdag) Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Verre? Mener du at dette vil skje oftere etter hvert? Har kjørt 930km (450km siden onsdag) Har sett tilfeller med folk som frier den ut mellom alle gira. Men det tar nok noen år med dårlig behandling for det. Dem var gaske trimma også. Legger man opp til det så skjer sånt som det. Men problemet ditt er nok bare at du ikke tar den ordentlig opp på siste giret, så du trenger ikke bekymre deg Lenke til kommentar
Chrizztian Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 de sjer med meg og når eg kjører har en rieru mrx... har hørt de fra mangen andre kompiser som kører rieju og yamaha.. har hørt at de kan verre noe med mangel på gir olje men eg er ikke heilt sikker... er i alle fall sykt irriterande.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå