Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mopeden settes plutselig i frigir

JFM

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Yamaha DT50R 2006 modell med am6-motor.

Problemet mitt er: Når jeg kjører i 5 gir (har 6 gir) og skal gire opp skjer det noe. Det skjer bare av og til. Jeg kommer opp i 6. gir... Kan kjøre i 1-5 sek (i 6.gir). Så plutselig settes mopeden i fri gir. Får et sinnsykt turtall da. Må da gire opp til 6.gir igjen. Dette "frigiret er mellom 5. og 6.gir.

Har hørt at det kan ha noe med at kjedet er slakt og spretter opp i girkassen og setter mopeden i fri. Er det en mulighet?

PS: Har liten peil på motor...

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har en Yamaha DT50R 2006 modell med am6-motor.

Problemet mitt er: Når jeg kjører i 5 gir (har 6 gir) og skal gire opp skjer det noe. Det skjer bare av og til. Jeg kommer opp i 6. gir... Kan kjøre i 1-5 sek (i 6.gir). Så plutselig settes mopeden i fri gir. Får et sinnsykt turtall da. Må da gire opp til 6.gir igjen. Dette "frigiret er mellom 5. og 6.gir.

Har hørt at det kan ha noe med at kjedet er slakt og spretter opp i girkassen og setter mopeden i fri. Er det en mulighet?

PS: Har liten peil på motor...

nei.

det er et vanlig problen, omtrandt alle godt brukte nyere mpeder har det. har opp lavd det mange ganger med min yamaha jeg hadde i fjor, måtte bare gire orgentlig hardt så skjedde det ikke så ofte.

Lenke til kommentar
Sjeldent jeg hører folk som kjører AM6 (motorhispania, rieju, yama, osv) forbi meg uten at den går i fri. Men det pleier å bli verre med tida

Verre? Mener du at dette vil skje oftere etter hvert? Har kjørt 930km (450km siden onsdag)

Lenke til kommentar
Verre? Mener du at dette vil skje oftere etter hvert? Har kjørt 930km (450km siden onsdag)

Har sett tilfeller med folk som frier den ut mellom alle gira. Men det tar nok noen år med dårlig behandling for det. Dem var gaske trimma også. Legger man opp til det så skjer sånt som det. Men problemet ditt er nok bare at du ikke tar den ordentlig opp på siste giret, så du trenger ikke bekymre deg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...