FrozenFish Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Supert, allesammen! Jeg installerer som bare det! Lenke til kommentar
Tobak30 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Eg har installert libdvdread3. Men når eg prøve: sudo sh /usr/share/doc/libdvdread3/install-css.sh Får eg til svar at det er ikje noko prebuilt binaries. Da foreslår terminalen at eg ska installere fakeroot og debhelper for å installere det. Men finns det virkelig ikkje noko prebuilt binaries? Kanskje i ein eller anna pakkebrønn som ikkje følge med ubuntu 7.10 64 bit? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Eg har installert libdvdread3. Men når eg prøve: sudo sh /usr/share/doc/libdvdread3/install-css.sh Får eg til svar at det er ikje noko prebuilt binaries. Da foreslår terminalen at eg skal installere fakeroot og debhelper for å installere det. Men finns det virkelig ikkje noko prebuilt binaries? Kanskje i ein eller anna pakkebrønn som ikkje følge med ubuntu 7.10 64 bit? Bare installer fakeroot og debhelper (og muligens build-essential): "sudo apt-get install debhelper fakeroot build-essential" og kjør av install-css.sh igjen, da skal det gå fint. Du kan jo eventuelt finne ferdige debs, men det er lettere å bare gjøre det gjennom install-css.sh Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Gutter (jenter?) .... jeg oppgraderte min 7.10 distro til 64bit versjonen (siden jeg har AMD Turion64x2). Nå når jeg prøver å installere de programmene som dere har foreslått får jeg stort sett beskjed om at maskinen ikke finner programmene eller at den ikke kan installere dem. Trodde kanskje at det var en 64bit pakkebrønn som var for denne distroen? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hvis du ikke har et stort behov for faktisk å bruke 64 versjonen, vil du støte på mye mindre problemer om du bare holder deg til 32. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Hvis du ikke har et stort behov for faktisk å bruke 64 versjonen, vil du støte på mye mindre problemer om du bare holder deg til 32. Ja, jeg skjønner det nå Men jeg lot meg rive med av hvor kult Linux er, så ...... Du må huske at jeg er nyfrelst og vil prøve ALT nå! Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Jeg aktiverte Multiverse og nå går ting lettere også med 64 bit :-) Lenke til kommentar
Arne Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Om ingen har nemnt det, så er vel pyhon og java must have. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Must have(for min del): amsn (msn-client, klarer ikke pidgin) thunderbird (mail-client) xchat (irc-client) deluge (torrent-client) netbeans (IDE for java, kan legge til en del) java (selvfølgelig) flash-plugin graveman (brenneprogram) Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Hvordan installere aMSN da med den sub versjon pakken...? Eller uten, får være akkurat det samme. Heller aMSN en Pidgin EDIT: Fikk det til Endret 2. november 2007 av Lednar Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Jeg har nå lagt inn Ubuntu på desktopen også :-) Quadcore, 4Gb RAM + nytt hovedkort og skjermkort gjør jaggu susen! Jeg kjører XP paralellt siden kona er blitt godt vant til WinXP. Men far sjøl er fornøyd! Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 sudo aptitude install emacs kile ocatve gnuplot emacs-goodies-el kubuntu-desktop kbfx octave2.9-emacsen openmpi-bin kde-kdm-themes kde-style-serenity Ellers har jeg samlet en god del i signaturen. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 sudo aptitude install emacs kile ocatve gnuplot emacs-goodies-el kubuntu-desktop kbfx octave2.9-emacsen openmpi-bin kde-kdm-themes kde-style-serenity Ellers har jeg samlet en god del i signaturen. Kunne vært en fordel å informere om hva disse pakkene er for noe, er ikke så bra for de som f.eks ikke vil ha KDE å stappe den kommandoen inn i terminalen. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 www.getautomatix.com aMSN Beep Media Player irssi Automatix er et program som ikke bør brukes av nybegynnere. Ironisk nok. Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 www.getautomatix.com aMSN Beep Media Player irssi Automatix er et program som ikke bør brukes av nybegynnere. Ironisk nok. Jeg er uenig, så begrunn gjerne påstanden din. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Amarok og k3b! Utrolig bra programmer. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg er uenig, så begrunn gjerne påstanden din. Å fikse apt-get etter at Automatix har sølt til og/eller "breaket" det, er vel ikke akkurat veldig brukervennlig. For det andre ser jeg heller ikke poenget med det, så sant an ikke fortsatt sitter med versjon 6.10 eller eldre. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Grunnen til å bruke Automatix (imo) forsvant med 7.04, og de få programmene som den legger ved er tryggere og bedre å laste ned direkte fra leverandøren eller ved å legge til flere pakkekilder. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 genial tråd , som ny på ubentu/linux så passer dette meg perfekt Er vel snart ikke så mange ting som trenger å installere ved reinstall, egentlig kun libdvdcss2 og w32codecs som er slit.- w32codecs/w64codecs (Windows Media-filer) finner ikke disse meg apt get kommandoen , ligger de i den vanlige pakke brønnen ? Husk å kjøre av :sudo /usr/share/doc/libdvdread3/install-css.sh etter å ha installert libdvdread3 for å kunne spille av krypterte disker. smart , hadde aldri tenkt på det Kontrollpanel til nVidia eller ATI-skjærmkort om du ikke klarer deg med bare driveren:Nvidia: sudo aptitude install nvidia-settings ATI: sudo aptitude install fglrx-control hvor finner jeg innstillingen etter at jeg har installert de ? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 finner ikke disse meg apt get kommandoen , ligger de i den vanlige pakke brønnen ? Ja, du må legge til en ny pakkekilde. Søk på "w32codecs ubuntu" på Google på for å finne en guide. hvor finner jeg innstillingen etter at jeg har installert de ? Kjør "sudo nvidia-settings" i terminalen, da starter du programmet som administrator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå