Snublefot Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Men det blir så nedlatende, og "vi bestemmer hvordan dere skal oppføre deg" holdning. Innvandrere er vel normale tenkende pustende mennesker. De skal ikke kontrolleres som barn og hunder vel. Det finnes tusen andre måter å si dette på uten å tråkke på noen tær. Når en mann klarer å få halve Norge i mot seg de aller første dagene så vet ikke jeg helt om dette er en mann som har nok sosial intelligens til å være politiker. Frp får aldri min stemme uansett, så like greit. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Bergens Tidende krever på førstesiden og lederplass idag Christoffersens avgang, og har følgende kommentar til sammenligningen med oppdragelse av hunder: Den avisen ønsker vist å konkurere med VG og Dagbladet angående tåpeligheter, for den der syntes jeg lite om. Hvis dette er lista som avisen skal legge seg etter for å kreve noens avgang så forventer jeg at de krever en politikers avgang minst en gang i uken. Snip... Litt off topic men: Jeg tror at BT ønsker å være lokalpolitikkens VG. De skriver ikke som de gjør bare for å selge flere aviser. De har en agenda, og det er å påvirke politikken som føres her i byen, på samme måte som VG ønsker å påvirke rikspolitikken. Dels for å fremme sin egen politiske agenda, dels fordi de kan. (VG slår i så mange retninger at det virker mer som en maktdemonstrasjon enn noe annet.) BT har vært mot et samarbeid som inkluderer FrP hele tiden, både lokalt og nasjonalt. De har lagt mye prestisje i å forklare hvorfor et slikt samarbeid er en praktisk umulighet. Nå som det er blitt et faktum er det om å gjøre å vise at det ikke er liv laga, og tuftet på skjøre kompromisser. Når så politikere som Christoffersen gir dem gratis ammunisjon så griper de den takknemlig. Og så hjelper det selvsagt på opplaget, de driver jo butikk også. Geir Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Men det blir så nedlatende, og "vi bestemmer hvordan dere skal oppføre deg" holdning. Innvandrere er vel normale tenkende pustende mennesker. De skal ikke kontrolleres som barn og hunder vel. Det finnes tusen andre måter å si dette på uten å tråkke på noen tær. Når en mann klarer å få halve Norge i mot seg de aller første dagene så vet ikke jeg helt om dette er en mann som har nok sosial intelligens til å være politiker. Frp får aldri min stemme uansett, så like greit. visst er det klumsete og til dels nedlatende uttalelse, man skulle nesten tro han var kurset av Per Sandberg. Men det er synd uttalelsen blir tatt ut av proporsjoner og brukt som kanonføde for å lage storm i vannglasset. Nå er han til og med anmeldt for uttalelsen, jeg skulle likt å se hva en evt. domfellelse ville gjort med ytringsfriheten her i landet. Men så vil jo anmeldelsen med all sannsynlighet bli henlagt, som seg hør og bør. Velgerne får avgjøre om de ønkser fyren i politikken i fremtiden eller ikke. Personlig liker jeg at politikere kan snakke "fra levra" og ikke bare komme med innøvd tomprat (Stoltenberg). Så blir det lettere å finne ut hvem man skal stemme på. Jeg vet nå i hvert fall mer hva denne Christensen står for enn hva vår egen statsminister står for, siden han ikke virker å være trent i ordkløveriet enda. Ikke det at det gjorde det mer aktuelt å stemme på han (eller partiet), snarere tvert imot Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Men det er synd uttalelsen blir tatt ut av proporsjoner og brukt som kanonføde for å lage storm i vannglasset. Det jo en ganske kraftig karakteristikk, og med en implistitt veldig negativ mening! Det blir som å si at yrkesmilitære i norske forsvar må behandles som Rambo. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Si kun setninger med enkel oppbygning og ingen vanskelige ord, forvent kun enstavelsessvar og mener man virkelig noe så slår man! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Men det er synd uttalelsen blir tatt ut av proporsjoner og brukt som kanonføde for å lage storm i vannglasset. Det jo en ganske kraftig karakteristikk, og med en implistitt veldig negativ mening! Det blir som å si at yrkesmilitære i norske forsvar må behandles som Rambo. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenforSi kun setninger med enkel oppbygning og ingen vanskelige ord, forvent kun enstavelsessvar og mener man virkelig noe så slår man! Overlegent tilsvar, som ikke er det? Så hva ville krypdyret!! Endret 1. november 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Overlegent tilsvar, som ikke er det? Så hva ville krypdyret!! ? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Christoffersen har kommet med en kommentar på sitt utsagn i BT! Av Øistein ChristoffersenByråd for byggesak og bydeler Jeg kom i skade for å benytte en bildebruk som ikke er akseptabel, verken for meg selv og mine verdier eller for byrådet som jeg er valgt til å være en del av. Reaksjonene lot ikke vente på seg, men jeg føler at det er riktig og rettferdig at det ble slik. Mine uttalelser til Åsane Tidende, fredag 26. oktober, har skapt store bølger i det politiske miljøet i Bergen. Jeg vil med dette igjen beklage på det sterkeste. Jeg vil beklage overfor Bergens innbyggere og ikke minst rette en uforbeholden unnskyldning til byens innvandrerbefolkning. Min intensjon var å billedgjøre krav i integreringspolitikken, men det hele endte opp med å være et stigmatiserende bidrag i debatten. Det var aldri meningen å på noen måte støte det flerkulturelle samfunnet vi har i Bergen. Jeg vil beklage overfor bystyret. Jeg er veldig ydmyk for den tillit bystyret har gitt meg, og det var ikke min intensjon å gjøre skam over bystyrets vedtak på mandag, da Bergensbyrådet fikk sin tillit. Jeg vil beklage overfor byrådet. De påkjenninger denne saken har ført til i Bergensbyrådets første uke er ikke lett å bære. Jeg er stolt av å være med i dette byrådet, som har en visjon om at Bergen skal være preget av mangfold, toleranse og respekt for alle mennesker. Bergensbyrådet har en spennende plattform fremforhandlet av byrådspartiene Høyre, KrF og FrP, der viktige velferdsutfordringer kommer på bordet i de neste fire årene, både innenfor skole, helse og barnehage. Innenfor mitt felt er det også betydelige utfordringer, innenfor et spennende saksfelt som blant annet innbefatter private byggeplaner, brannvern, bydeler og byggvedlikehold. Jeg ser virkelig frem til å komme skikkelig i gang med dette. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Sentio Research har gjort en meningsmåling for BT om saken, hvor 42,6% mener at han bør få sitte, mens 35,3% mener at han bør gå. Stemmene fordeler seg oppskriftsmessig etter politisk ståsted, ikke noe overraskende der. Fra 72% av FrP-velgerne som mener han bør bli sittende, til 80% av Rødts velgere som mener han bør gå. Mer interessant er det at 18% av mennene men bare 5% av kvinnene som er spurt sier seg helt eller delvis enig i uttalelsen. Støtten er størst blant de under 30 og de over 60. Kanskje ikke overraskende. At det er mange unge menn som støtter ham har vi alt oppdaget her på forumet. Ellers vise undersøkelsen at mens altså 72% av FrPs velgere mener han bør bli sittende, er det "bare" 20% av dem sier seg enig i uttalelsen. Er det fordi de har latt seg påvirke av pressedekningen, eller er ikke slike utspill den helt store stemmesankeren allikevel? Flertallet tilgir Christoffersen Geir Lenke til kommentar
turak Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 i teorien (hvis du ikke støtter denne fyrn) så er din overskrift på posten rasistiks (jeg syntes den bare er morsomr).. men en vær person som mener han har gjort noe FEIL burde bare få seg et liv ... hvis jeg hadde utalt nøyaktig de samme ordene hadde folk såvidt brydd seg ... politikerer er alltid et mål og svike ... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 men en vær person som mener han har gjort noe FEIL burde bare få seg et liv ... Ca 12% av befolkningen er enig med deg, skal vi tro meningsmålingen. De 88% andre bør altså "få seg et liv"... hvis jeg hadde utalt nøyaktig de samme ordene hadde folk såvidt brydd seg ... Det er fordi du uttaler deg som privatperson. Politkerne derimot er valgt for å styre samfunnet for oss. Det gjør de på mandat fra oss velgere, og det er en selvfølge at velgerne også ønsker å vite hva disse poltikerne står for. Man kan synes at medias oppslag her har vært tabloide og preget av jaktinstinkt, men at det er feil av pressen å å skrive om slikt er jeg ikke enig i. Jeg vil at media skal fortelle meg det når de jeg stemmer på (eller de jeg ikke stemmer på i dette tilfellet) gjør eller sier noe, slik at jeg kan ta det med i vurderingen av deres innsats. Geir Lenke til kommentar
turak Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 de er vel pga av at 50% bare trykket på valg en, og resten tror på alt de leser i avisen ;P men pressen jakter på kjendiser og politkerer... de venter helt til de gjør noe ''unormalt'' og vrir på alle ord pluss at de lager en overskift som klinger ... så BANG alle MÅ lese avisen, og de tjener... samtidig får de kansje trykket en unskylding fra denne personen O_o ... eller forfølge den i all evighet og fortelle hvor deprimert den er .. Lenke til kommentar
ugh! Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Så bastant og herlig. Du har knekt koden! Endret 2. november 2007 av wipy Lenke til kommentar
turak Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=182784 tja, her er mere om han fyrn Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Ellers vise undersøkelsen at mens altså 72% av FrPs velgere mener han bør bli sittende, er det "bare" 20% av dem sier seg enig i uttalelsen. Er det fordi de har latt seg påvirke av pressedekningen, eller er ikke slike utspill den helt store stemmesankeren allikevel? De eneste jeg noensinne har opplevd ha i nærheten av å uttale slike holdninger er nordlendinger og det er ikke bokstavelig ment. Kun om man skal lese bibelen slik fanden gjør hever man særlig øyenbryn. Men så er nordlendinger mer skarp i sine uttalelser angående det meste, i hvert fall de som jobber i forsvaret. For å generalisere litt da (ikke ment å tråkke på tær), det har vel litt med miljøet å gjøre. Jeg tror folk flest velger andre sammenhenger når man skal illustrere integrering. Det er trist at våre folkevalgte ikke kan få si sin mening, uansett hva den måtte være. Så får vi benytte stemmeseddelen til å gi støtte til de som fremmer synspunkt man liker. Slik det er nå er man jo så politisk korrekt og så trent i å snakke at det er som å høre på roboter. Det er ikke uten grunn at folk har sluttet å høre på politikere og det er vel en grunn til at begrepet "tomprat" ble oppfunnet. Det hadde vært kjekt om politikerne kunne begynne å snakke som mennesker og tørre å vise sine svake sider. For det er slik de også vil kunne vise sine sterke sider. Slik det er nå viser man stort sett kun intetsigende sider. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Uttalelsen til Christoffersen er jo også tomprat. Slurvete tomprat riktignok. Men, allikevel tror jeg ikke at det nødvendigvis vil tilsi at han er noe ærligere enn andre politikere. Han kan like gjerne bare ha bommet grovt på det han tror velgerne hans ønsker å høre. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Han sammenligner dem altså OGSÅ med barn Nei. Lenke til kommentar
ugh! Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Du tok ikke fleipen, gjorde du vel? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Det hadde vært kjekt om politikerne kunne begynne å snakke som mennesker og tørre å vise sine svake sider. For det er slik de også vil kunne vise sine sterke sider. Slik det er nå viser man stort sett kun intetsigende sider. Ja da... Går rundt i samfunnet og slenger dritt om innvandrer... "S-v-a-k-e-s-i-d-e-r" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå