Spenzer Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Hei, jeg har da aldri brukt en ComboBox før, for jeg har ikke hatt behov for det, men nå trenger jeg og bruke en ComboBox, men det jeg lurer på er da hvordan jeg får den til og sjekke, om de har foreksempel klikket på "Valg1" ? I form load skriver jeg: Combo1.AddItem "Valg1" Combo1.AddItem "Valg2" Combo1.AddItem "Valg3" Slik at om de klikker på Valg2 så vil den foreksempel gjøre følgende: Command1.enabled = false Jeg vet at jeg må bruke en If Statement, men vet ikke hvordan den skal formuleres. Private Sub Combo1_Change() If ?? Then Command1.enabled = false else end if End Sub PFT Mvh Andrew Larsen Endret 30. oktober 2007 av Spenzer Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Det er Listindex som forteller hva som er valgt. If Combo1.Listindex = 1 then Merk at lista er 0-basert, så Valg1 er Listindex 0. Listindex -1 betyr at ingenting er valgt eller at brukeren har skrevet inn noe. Husk å sjekke både Click og Change-eventet, hva som fyrer varierer alt ettersom hvordan comboen er satt opp. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Spenzer Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Det er Listindex som forteller hva som er valgt. If Combo1.Listindex = 1 then Merk at lista er 0-basert, så Valg1 er Listindex 0. Listindex -1 betyr at ingenting er valgt eller at brukeren har skrevet inn noe. Husk å sjekke både Click og Change-eventet, hva som fyrer varierer alt ettersom hvordan comboen er satt opp. HTH. Beste hilsen Harald Tusen hjertelig, skal teste det nå, funker det skifter jeg topic name til [LØST] EDIT: Det funka nydelig Men har 1 spm til Hvordan kan jeg på en måte låse den slik at de får valgt en ting i comboboxen, men de får ikke fjerna teksten? PS. Om jeg tar locked = true så får de ikke fjerna teksten, men de får heller ikke valgt noen av alternativene. EDIT2: Jeg fiksa det Topic løst =D Endret 30. oktober 2007 av Spenzer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå