Gå til innhold

Sony Playstations maskot?


OrokuSaki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan det, Avean? Er du Playstations maskot? :p

 

Off...der kom dagens i dag også ja :wee:

 

@ Kjeksmesteren, Kratos er vel bad`assen du vil frem til.

 

 

Når eg tenker PS, tenker eg Wipeout egentlig :p Har jo Snake og Chrash, men disse ramlet jo utover alle veier med årene,

Endret av Mala
Lenke til kommentar
crash er ikke lenger nei fordi naughty dog solgte det, de vet når de skal slutte med serier=)

 

Naughty Dog solgte ikke Crash, så vidt jeg husker. Universal Interactive eide vel figurene, mens Naughty Dog lagde bare spillene basert på figurene. Correct me if I'm wrong.

 

Som andre har nevnt, så har Sony aldri hatt noen offisiell maskot (utenom Polygon Man som ble brukt en liten periode i Nord-Amerika: http://en.wikipedia.org/wiki/Polygon_Man), men Crash Bandicoot fungerte som en slags "uoffisiell" maskot i perioden da Naughty Dog lagde Crash-spillene.

Lenke til kommentar

The first four Bandicoot games were exclusives to the Sony PlayStation. After Sony and Naughty Dog reached an agreement to sell the license to the publisher Vivendi Games, multiple developers have worked with the property and games have been released for Nintendo and Microsoft consoles, in addition to Sony.

 

det var den eneste infoen jeg kunne finne om emne=)

Lenke til kommentar
The first four Bandicoot games were exclusives to the Sony PlayStation. After Sony and Naughty Dog reached an agreement to sell the license to the publisher Vivendi Games, multiple developers have worked with the property and games have been released for Nintendo and Microsoft consoles, in addition to Sony.

 

det var den eneste infoen jeg kunne finne om emne=)

 

Hm. Jeg mener å huske å ha lest et intervju med Jason Rubin (en av grunnleggerne av Naughty Dog) en gang i tiden, der han sa at Universal eide figurene, mens Naughty Dog bare lagde spillene.

Lenke til kommentar
Nintendo har Mario, Sega har Sonic.

Microsoft har Halo-duden (commander chief eller noe). Jeg vet rett og slett ikke hva vi skal se på som Sony's maskot. Kanskje det blir sack boy (LittleBigPlanet) i fremtiden?

HAHA, Hele navnet hans er Master Chief Petty Officer John-117. :p

 

Crash er vel ikke bare PS only eller tar jeg feil nå? Savner det gode gamle tiden med PS1 og Crash Bandicot ^^

Endret av Dofty
Lenke til kommentar

Sony har vel aldri hadt noe maskot slik sett som Sega og Nintendo har hadt. Mario har blitt en naturlig frontfigur på Nintendo mye grunnet X antall Mario spill (noen gode, noen ikke full så gode. Gud jeg forsøker å få Mario is Missing ut av hodet, for ikke å snakke om Mario's timemachine) så det vel ikke så rart at Mario fronter Nintendo.

 

Samme med Sega, Sonic og vennene hans har etter litt frem og tilbake frontet Sega en stund, til Sega tok en Dreamcast og takket for seg, så nå finner du Sonic litt overalt av platformer, en liten konsoll prostituert, selger seg til den som vil betale?

 

Hm, anyway.

 

Sony derimot, tja, hvem har de? Godt spørsmål. Kanskje det er han kisen som står vedsiden av bilen i promoteringsbildene av Gran Turismo, who knows.

 

Men om man skulle valgt en maskot tror jeg den rollen ville gått til kaninen i Jumping Flash.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Sony har aldri hatt 1 maskot, men flere maskoter. Solid Snake, Crash, Kratos, Ratchet & Clank, Jak & Daxter. Dette er figurer som de aller aller fleste assossierer med Playstation. Mangfoldet av spill har vel gjort at det aldri har festet seg noen maskot nummer 1.

 

Hadde Sony ønsket å lage seg en maskot nummer 1 slik som mario eller sonic så hadde de sikkert klart det.

 

F.eks Crash.

 

Crash Bandicoot, Crash Team Racing, Crash Sport, Crash sneaking game, Crash Driving simulator, Crash RPG, Crash Bandicoot World, crash ditt og crash datt..

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Var ikke Rayman ett av de første spillene til PS?

Jovisst! Det var jo et skikkelig kult plattformspill også, fantastisk grafikk med et mangfold farger og.....mmmmm! Vet ikke helt hvorfor ikke Rayman ble noen frontfigur, men Sony hadde vel lite med den serien å gjøre, så kanskje det ligger der...

 

(Skal si det var et forbanna jævelspill utenlike. Fyfader det var vanskelig! Kan sammenlignes med Damien. Søtt utenpå, men en helvetes demon innvendig.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...