kokoslass Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har tenkt aa bytte ut mange vifter i selve PC-en. Tenkte aa kansje klokke litt med tiden som kommer, men jeg vil at PC-en skal lage mindre lyd enn det den gjor naa. Skal bytte ut to vifter i selve kabinetett og cpuen. Jeg har ikke saa mye peiling paa vifter saa jeg tenkte at jeg skulle sporre. Asus A8N-SLI SE, nForce4 SLI,Socket-939, ATX, S-ATA, GbLAN, DDR, PCI-Ex16 Cooler Master Cavalier 3, Sort Kabinett, Aluminium Front (Uten Strømforsyning) Vifter Bak : 1 x 12 cm - ( 1 installert) Foran : 1 x 8 cm - ( 1 installert) AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Da bør du velge en vifte med lavest mulig "DB"som pumper maximum "CM3 eller CFM" Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Da bør du velge en vifte med lavest mulig "DB"som pumper maximum "CM3 eller CFM" Bare tull å lese leverandører sin db, du kan like gjerne lese dokumentasjon fra feilinfarmasjon & villedning AS. De aller fleste vifter bråker omtrent like mye ved tilsvarende rpm. De største forskjellene er ved lavt turtall, der motorlyd overdøver vind susingen. Nexus og Noctua er de beste du får i Norge. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=325742 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316478 Ellers er silentpcreview en god kilde til omtale av støy fra vifter. Det er sterkt å anbefale å måle temperaturer under stress hvis du har byttet ut vifter. Fult mulig at temperaturene blir alt for høye. Lykke til! Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 "Bare tull å lese leverandører sin db" Det er en veilededning da om ikke no annet!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå