L4r5 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 I denne tråden har en bruker lagt inn mange ord for at søkemotoren lettere skal finne frem til tråden. Bør dette egentlig være lov? Han har riktignok lagt dem i skjul så det ikke står en lang liste med ord der. Jeg synes likevel det bør vurderes om dette skal være lov... Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hei, disse guidene jeg har laget er guider som jeg har "dedikert" til diskusjon.no. Om du går inn på Guide-mappen min for så trykke på feilsQking, kommer du inn på diskusjon.no-tråden. I tillegg har jeg lagt inn et trykkbart bilde () som "sier" "Denne guiden er laget for diskusjon.no. Problemer med CS(:S)? (også med nyttige prog.)" med link til tråden. Designet hentet fra diskusjon.no, i tillegg er avatar og profil linket til diskusjon.no. Grunnen til at jeg har laget disse guidene på en egen side, er for å ha litt mer kontroll og slik at jeg kan bruke <tt> for kommandoer, slik at jeg slipper å bruke code-bb-taggen, da det blir veldig mange ekstra linjer om jeg skulle brukt den. Og grunnen til at jeg har lagt inn disse søke-taggene, er for at folk skal finne disse guidene istedet for å opprette nye tråder hele tiden. Og CS-folk er eksperter på å gjøre det lettvint - altså å opprette tråder istedet for å gjøre litt "research" selv. Jeg er ganske sikker på at Ueland har vært innom tråden, så derfor har jeg ikke gjort noe med det. Men om en administrator ikke synes noe om disse søke-taggene, så fjerner jeg de selvfølgelig. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 ser ikke hva som er uheldig med saken? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) @jooakim Såvidt jeg vet så er det vel ikke noe regelverk på dette per i dag. Ikke som jeg kunne finne hvertfall. Jeg bare etterlyser en prinsipiell debatt da dette er lett og utnytte. Jeg ser for meg at etterhvert som flere begynner å bruke denne muligheten så kan det plutselig dukke opp tråder med skjul-tager på størrelse med en gjennomsnittlig hovedoppgave. Bare for å øke søkbarheten. Din bruk av slike søke-ord var i utgangspunktet ikke så ille, men hvis dette blir en trend at folk gjør så burde det foreligge et regelverk. Og det er nettopp dette jeg etterlyser Endret 30. oktober 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Så lenge de er usynlige, så gjør det vel ikke noe. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Så lenge dette brukes for å bedre søkefunksjonaliteten ser jeg ikke noe problem ved dette. Tvert imot, jeg syntes det burde oppmuntres. Med mindre man legger inn uaktuelle ord for å "promotere" tråden på falskt grunnlag, selvsagt. Det blir jo ren spamming. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Med mindre man legger inn uaktuelle ord for å "promotere" tråden på falskt grunnlag, selvsagt. Det blir jo ren spamming. Det er jo nettopp det vi risikerer. At mange begynner å legge inn mange ord bare for at deres tråd skal komme øverst ved et eventuelt søk. Da blir det vanskeliger å finne relevante tråder Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 eneste jeg ikke skjønner er hvorfor han har WC3 og warcraft 3 blandt søkeordene når tråden er eksklusivt for CS/Steam... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Du er ikke en CS spiller ser jeg.. Det går ann å ha en cs wc3 modd, altså at man får krefter.. For eksempel at man kan kaste spells osv - på cs. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 eneste jeg ikke skjønner er hvorfor han har WC3 og warcraft 3 blandt søkeordene når tråden er eksklusivt for CS/Steam...Dette er fordi det er mange som har wc3-mod på CS-serverne, så hvis du søker på wc3 i CS-kategorien, vil du finne mange poster om dette. Men jeg er enig i at tråder som bruker slike falske søke-tags for å få flere besøkende, bør straffes. Dette er faktisk noe jeg aldri har tenkt på, da det å legge inn falske søke-tags er noe jeg aldri ville finne på å gjøre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Det er også en grunn til at den tråden til jooakim er sticky.. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Huff, og jeg som spilte så mye WC3 mod før, burde nesten ha husket det... Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Dette blir jo et forsøk på en erstatning for et "tag-system". Synes egentlig ikke man burde legge inn masse ord for å bedre søkbarheten, da dette som nevnt kan brukes til "å promotere tråden på falskt grunnlag". Kanskje man burde forbedre søkemotoren istedet? Kan vel ikke være så vanskelig å legge inn noen klare "regler" og funksjoner ala Google (f.eks. rød blå betyr rød OG blå, rød OR blå betyr rød ELLER blå, "rød blå" betyr akkurat "rød blå" osv.). Ellers kunne kanskje et tag-system fungert, med eget tag-søk (eller ikke ...)? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 I tillegg har jeg lagt inn et trykkbart bilde () som "sier" "Denne guiden er laget for diskusjon.no. har du tilatelse til og bruke diskusjon.no logoen ? eller og framstå som skribent ved og si at guiden er laget for diskusjon.no (kan høres ut som de er laget på oppdrag fra diskusjon.no) hvist ikke bør du ta en prat med en admin og få tilatels til bruk av log og navn . Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Dette blir jo et forsøk på en erstatning for et "tag-system". Synes egentlig ikke man burde legge inn masse ord for å bedre søkbarheten, da dette som nevnt kan brukes til "å promotere tråden på falskt grunnlag". Kanskje man burde forbedre søkemotoren istedet?Vel, nå vil jeg ikke si at jeg har gjort dette med falske grunnlag og forbedring av søkemotoren vil ikke hjelpe meg i denne tråden. Uten disse taggene er tråden min ganske ubrukelig. Vil du vite hvorfor? Les første innlegget mitt i denne tråden. I tillegg har jeg lagt inn et trykkbart bilde () som "sier" "Denne guiden er laget for diskusjon.no. har du tilatelse til og bruke diskusjon.no logoen ? eller og framstå som skribent ved og si at guiden er laget for diskusjon.no (kan høres ut som de er laget på oppdrag fra diskusjon.no) Takk for tipset - dette er nå fikset. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jooakim: grunnen til at jeg har lagt inn disse søke-taggene, er for at folk skal finne disse guidene istedet for å opprette nye tråder hele tiden. Dårlig argument, tråden er sticky slik at den ikke forsvinner i mengden. På et generelt grunnlag er jeg meget skeptisk til at man legger til mange tagger på den måten. Greit at man har det i skjul, men et slikt system kan fort bli misbrukt. Dessuten er det mer jobb å gå gjennom slike lister og godkjenne hvert enkelt ord. Dessuten så stiller vel også alle tråder i utgangspunktet likt hvis man vil søke på noe i forumet, slik at et system bare vil medføre at "alle" vil starte med å legge inn tagger. Altså er det fare for spam osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg