Jo Are Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei jeg står nå over et litt vanskelig valg, skal velge mellom en 42" ikke hd tv eller en 32" hd tv den leverer 720p. Er virkelig hd oppløsning så viktig jeg er nå veldig fornøyd med bildet som det er jeg, å jeg bruker den kabelen som fulgte med men jeg skal jo kjøpe en rgb kabel da. Hva ville dere ha valgt en? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 HD kvalitet er helt basalt i dagens gaming! Kjøp den HD-klare ... Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Uten tvil.. Du vil merke STOR forskjell.. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hvilke prisklasse ligger du i. Du kan få en ganske grei 37" LCD HD klar tv til en ganske grei pris. Men HD er virkelig å anbefale. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Vel den 42" har jeg nå, det er en Hyundai HPT-4280 skal låne denne av min mor til jeg får en ny en til jul. Jeg får da en Hyundai 32" HLT-32V2, det som gjør dette til et valg er det at jeg virkelig liker 42" beder enn 32". Har også sett i produktinfo til Hyudai HPT-4280 at den har et skjermformat på 480p, er dette hd? I så fall kan jeg vel bruke en component kabel. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Vel den 42" har jeg nå, det er en Hyundai HPT-4280 skal låne denne av min mor til jeg får en ny en til jul.Jeg får da en Hyundai 32" HLT-32V2, det som gjør dette til et valg er det at jeg virkelig liker 42" beder enn 32". Har også sett i produktinfo til Hyudai HPT-4280 at den har et skjermformat på 480p, er dette hd? I så fall kan jeg vel bruke en component kabel. 480p er ikke HD, Wii kjører den oppløsningen, og den er ikke HD. Hvorfor kan du ikke få deg en bra 32" HD til bra penge, de kaster jo nesten de etter folk i butikken nå. Prisene er jo latterlig billige i forhold til det jeg betalte for 2 år siden. Hvis du har valget mellom 42" med komposittkabel (som du kjører nå) og 32" HD med HDMI, da har du egentlig ikke noe valg, De tommene vil du fort glemme når du har et superklart bilde. TRO MEG! Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 480p er ikke hd nei, er vel det maksimale Nintendo wii støtter. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Og når man ser på 32" HD og 42" SD, er det stor forskjell på bildet. 42" DSD blir veldig kornete etter min erfaring med 42'ere, gå for 32'ern og få med mange flere detaljer hvis du kjører PS3 (hvilket jeg antar du har siden du poster i Sony-forumet). Om 32'ern har HDMI, er det enda mer grunn da du faktisk får brukt HD'en. Gå for 32'ern! Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Kjøper du en 42" SD (Standard Definition - 480p) kommer du helt garantert til å angre på sikt. Per i dag er SD helt kurrant, da TV-signaler fortsatt ikke er HD, men dette er også på vei (med digital-tv via nett, det nye bakkenettet og så videre). I tillegg er jo PS3en en glimrende HD-kilde. Det du kanskje vil oppleve som en skuffelse med en ny HD-tv er bildekvaliteten fra ordinær TV (f.eks. kabel eller vanlig antenne), siden oppskaleringen som gjøres er veldig dårlig - spesielt på billigere modeller. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hva med en 50" HD-ready? Blir 720p lite i forhold til 1080p på så stor skjerm? Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hva med en 50" HD-ready? Blir 720p lite i forhold til 1080p på så stor skjerm? Så vidt jeg vet: JA. Lenke til kommentar
ak50224 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 På 50 tommer vil du kunne se forskjell. Det betyr ikke at du garantet vil se forskjell, men det er mulig for en som ser etter det. ( Nå snakker jeg om vanlige bilder, og ikke et "tekstbilde" fra en PC. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Her er det ingen vil, går for ein HD-klar skjerm. Ein god HD-klar skjerm som takler 720p er ein bedre løsning enn ein som greier seg midt på treet i 720p og 1080p om du skjønner kor eg vil hen Endret 30. oktober 2007 av Mala Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Tror jeg beholder 42" jeg og heller kjøper en 42" full hd skjerm når jeg får penger til det. Vil denne kabel gi brae signaler på en ikke HD tv?: http://www.zailor.no/index.php?SCREEN=item&item=62868 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Støtter skjermen din kompoent ville eg faktisk ha kjøpt ein slik kabel Men RGB er da selvfølgelig å foretrekke om det er det beste skjermen takler, og den kabelen du linker til skulle vel gjøre jobben tenker eg. Finne vel muligens noen bedre også Når det er sagt så skal det nevnes at du kan glatt bruke RGB/kopmponent kabler fra PS2 på din PS3 Altså, fordi det står PS3 på kabelen kan det vere grunn nok i seg sjøl at den er ein 100,- dyrere. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Min mening er at forskjellen er enorm på SD og HD i spill. Spesiellt i spill med enkel grafikk med skarpe linjer, f.eks. de fleste småspill. Disse takler jeg ikke å spille når jeg er hjemme på ferie uten HDTV. Med tanke på at man får en helt grei 32-tommer med 720p for ca. 4000kr burde valget være lett. Noe annet å tenke på er at jo større TVen er, jo større forskjell vil du merke på oppløsningen. Så en diger SD-TV til HD-gaming vil være langt fra optimalt. Endret 30. oktober 2007 av Geofrank Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Støtter skjermen din kompoent ville eg faktisk ha kjøpt ein slik kabel Men RGB er da selvfølgelig å foretrekke om det er det beste skjermen takler, og den kabelen du linker til skulle vel gjøre jobben tenker eg. Finne vel muligens noen bedre også Når det er sagt så skal det nevnes at du kan glatt bruke RGB/kopmponent kabler fra PS2 på din PS3 Altså, fordi det står PS3 på kabelen kan det vere grunn nok i seg sjøl at den er ein 100,- dyrere. Tven støtter component ja, hvor mye bør jeg legge i en component kabel? Gir en component kabel mye bedre bilde enn den som følger med ps3? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Tja om du finner den offisielle PS2 komponent kabelen til ein grei pris burde det holde. Finnes vel mye å velge i.Eg skaffet meg ein uoffisliell komponent kabel til PS2 til rundt 100,- fra lik-sang(rett før Sony stengte dørene på den webshoppen). Utrolig bra forskjell. Men kompositt kablene som følger med stort sett alle konsollene er elendige. Fargene flyter ut over hverandre og tekst kan bli ulesbar. Så kom deg bort fra disse kablene kjappt som fy. Med komponent kablene kan du få 480p på din skjerm, noe som da er det optimale. Du bør kunne se ein vesentlig forskjell i bildet. Kanskje spesielt om du bytter tilbake til de orginale kompositt kablene etter ein stund:P Gjorde dette med Wii og Xbox 360...Var nesten som å få eit slag i trynet jo ^^ Endret 30. oktober 2007 av Mala Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Ikke bare bedre bilde, men den støtter også HD (720P/1080i), noe ikke den medfølgende gjør. (RGB Scart støtter vel heller ikke HD, bare opp til 576P) Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Støtter skjermen din kompoent ville eg faktisk ha kjøpt ein slik kabel Men RGB er da selvfølgelig å foretrekke om det er det beste skjermen takler, og den kabelen du linker til skulle vel gjøre jobben tenker eg. Finne vel muligens noen bedre også Når det er sagt så skal det nevnes at du kan glatt bruke RGB/kopmponent kabler fra PS2 på din PS3 Altså, fordi det står PS3 på kabelen kan det vere grunn nok i seg sjøl at den er ein 100,- dyrere. Tven støtter component ja, hvor mye bør jeg legge i en component kabel? Gir en component kabel mye bedre bilde enn den som følger med ps3? Arver du TVen eller er den allerede kjøpt? Hvis ikke så burde du klare å overbevise foreldrene dine om at du vil ha en 720p TV med HDMI ingang. Burde ikke være vanskeligste saken i verden hvis det ikke er noe spesielt med den TVen du får. Angående komponent. Så holder det å kjøpe en vanlig PS3 komponentkabel. Bør du ha det istedefor kompositt? JA! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå