Gå til innhold

Hvordan slå på Windows med tastatur?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har Windows Vista er Hvilemodus et mye bedre alternativ enn å slå av maskinen. Når du setter en Vista-maskin i Hvilemodus skriver den all nødvendig informasjon til RAM, deretter skrur den av vifter, USB-porter, nettverk osv og "skrur av" maskinen. Den store fordelen med dette er at den starter opp igjen på tre sekunder. Du kan også bruke tastaturet til å "skru på" igjen maskinen. Den nye Hvilemodus-metoden som kom med Vista er helt genial. Jeg skrur aldri av maskinen min lenger, bortsett fra når oppdateringer, programinstallasjoner osv tvinger meg til å gjøre det...

P.s. Det skal ikke være nødvendig med en myk madrass, dyne og sovepiller for å få PC-en i Hvilemodus. En nyere maskin med Vista har sovehjerte som en baby... :-)

Endret av pmarius
Lenke til kommentar

det er ikke alle PC-er det funker på meen. en kompis av meg hadde det på den gamle PC-en hannes. det er hovedkortet som er laget for at man kan trykker på en tast på tastaturet så slo PC-en seg på. det er noen få hovedkort som finnes som har det slik. jeg vet at han hadde det. det var litt kult. men du kan jo gjøre det som ble skrevet lengre opp å sette den i dvalemodus eller ventemodus og sette en tast på tastaturet til å starte opp PC-en ijen =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...