Gå til innhold

Avira antivirus. 6 timer scannetid. Normalt?

Anbefalte innlegg

Jeg lastet ned Avira og satte Luke Filewalker på jobben med å scanne maskinen min.

Er det meningen at programmet skal bruke over 6 timer på dette?

Den har stått på 99.8% i over 2 timer.

Jeg har en Fujitsu Siemens Amilo A 7640, 19,7 gb ledig - totalt 37,2 gb.

Jeg bruker en ekstern harddisk, som ikke er med i denne scanninga.

Det hadde vært fint med tilbakemelding på om det er vanlig at den bruker så lang tid.

Mulig jeg kan forandre noen innstillinger?

Endret av Lillepus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Er like bra når det er snakk om Luke Filewalker :D

Anyways, nei det er ganske uvanlig at Avira skal bruke 6 timer på å scanne en harddisk på underkant av 40GB. Dette gjelder så og si alle programmer. Må være en feil som har skjedd under installasjon ller noe slikt. Hvis det ikke er din maskin som gjør det.

Mulig det hjelper og reinstallere Avira? Men for all del, ikke skift antivirusprogram. Avira er fantastisk, selv om du kanskje ikke er så altfor fornøyd akkurat nå.

Hvor lastet du det ned fra?

Lenke til kommentar

Takk for respons.

Jeg lastet det ned fra Avira`s hjemmeside, antar jeg det var. Det var via en link som Norbat oppgav i et av sine svar. Nå fant jeg ikke tråden igjen, men jeg så ham anbefale Avira til en rekke folk i en tråd med en sånn lur åpne/lukke link for å vise hijack logger.

Jeg er fornøyd med Luke, selv om han brukte lang tid :D Jeg har scannet maskinen min rimelig ofte, likevel var en del lumske saker inni pakkede filer som det gamle programmet mitt ikke fant. (Kommer overhodet ikke på navnet på programmet...)

Jeg mener F- secure fant de trojanske hestene, men kunne ikke gjøre noe med dem.

Jeg lastet også ned SAS på deres anbefalninger.

Og Commodo Firewall. Denne måtte jeg avinstallere da den ikke fant ip adressen når jeg skulle logge på netttet. Trådløst nettverk. Jeg hadde sikkert svart feil på et spørsmål da jeg startet den opp første gangen, og jeg fant ikke ut hvor jeg skulle tillate et eller annet .. for å fikse det. Skal prøve igjen en annnen gang.

Jeg skal prøve å installere Avira pånytt. Og lese litt brukerveiledning underveis :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hvis du lastet ned fra Avira's hjemmeside så er man hvertfall helt sikker på at du har fått en sikker versjon. Har ikke opplevd problem med Avira selv, så det er sikkert bare noe som har skjedd under installasjon. Det får du hvertfall svar på når du reinstallere.

Ang. SAS så er jo det også et veldig godt valg. Vil mene du er rimelig sikker fra spyware når du bruker de to programmene sammen. Comodo Firewall er jo også et av de beste brannmurene man får tak i, men er kjent for å være litt for avansert for vanlige brukere. Men du klarer deg fint uten, så det gjør ingenting at du ikke beholdt programmet.

Men gi nå hvert fall tilbakemelding. Hvis problemet ikke løses, så skal jeg skjekke det ut for deg :)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Kjempefint! Takk for det. Jeg skal gi tilbakemelding.

Jeg kjørte en SAS scan også her om dagen, den fant noe av det samme grumset.

Det er greit å vite at man bruker gode programmer for å sikre maskinen. Jeg har aldri hatt noen problemer, men den går noe tregt til tider, og det dukker bestandig opp noe jeg ikke vil ha der på scnningene.

Jeg skal prøve og sette meg litt mer inn i Commodo, jeg vil gjerne kunne bruke den. Men det blir senere en gang.

Jeg har fått endel gode tips ved å lese gjennom trådene her i forumet.

Supert forum :yes:

Lenke til kommentar

Jeg kan love deg at du ikke er den eneste som har hatt problemer med Comodo.

Har prøvd den selv og måtte bare gi opp etter en stund.

Etter å ha søkt på diverse forumer i utlandet fant jeg ut at selv dataeksperter som har langt mere peiling en meg på slikt rett og slett bare har gitt opp denne firewallen.

Litt synd , for hvis du får den til å virke er den vel den tetteste av samtlige firewaller.

Hvis du ikke får den til å virke kan jeg anbefale Kerio som et godt alternativ.

Jeg bruker den selv og har aldri hatt noe problemer med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...