joachim123 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei, jeg har nettopp vert rundt og sitt på internett for og kjøbe trim til min moped? har nettopp tenkt på disse tingene: Hvor fort trur dere scooteren min kommer til og gå? me alt dette montert? ser det bra ut og bestille disse tingene? Hebo Manston Replica SYLINDER : http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=485 DellOrto - PHBG 19 DS FORGASSER : http://www.speedoptions.no/index.php?main_...p;products_id=2 Doppler - Venturi POWERFILTER : http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=664 Hebo Titan EFFEKTANLEGG : http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=248 Håper på SVAR plis! Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Det ser veldig bra ut. Men du må ha en CS forgasser, ikke DS. Samt en overgang fra klemfeste til skrufeste, som du kan få kjøpt på f.eks Crash Legger til: Hvis du har tenkt deg det der på Speedfighten din, gå til anskaffelse av en trimvariator også. Det er et must da. Men stram mutteren til variatoren med kompressor hvis du skifter den, er et problem på Speedfight at mutteren går opp etter at den har vært skrudd av og man setter på en annen variator enn den originale. Tror du vil få den i rundt 90 tenker jeg. Endret 29. oktober 2007 av skyhawk Lenke til kommentar
joachim123 Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Det ser veldig bra ut. Men du må ha en CS forgasser, ikke DS. Samt en overgang fra klemfeste til skrufeste, som du kan få kjøpt på f.eks Crash Legger til: Hvis du har tenkt deg det der på Speedfighten din, gå til anskaffelse av en trimvariator også. Det er et must da. Men stram mutteren til variatoren med kompressor hvis du skifter den, er et problem på Speedfight at mutteren går opp etter at den har vært skrudd av og man setter på en annen variator enn den originale. Tror du vil få den i rundt 90 tenker jeg. hei, forgasseren min er gummi innsug tror jeg? går det ikke ann og bare ha scooteren me di tingene jeg viste deg åsså litt ekstra vekter kansje? har ikke så mye mer penger itte dette? Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Har skrudd en del Speedfight, 2 WRC for å være nøyaktig og den har skruinnsug.. Har det samme på min Honda SFX, og det man må gjøre er å kjøpe en DS forgasser og en overgang. overgangsstussen setter du inn i innsugssiden av forgasseren og strammer den til. Så skrur du den fast på innsuget på scootern med pakning imellom. Ang trim så er jeg ingen ekspert på SF2, men jeg kan nesten garantere at du ikke vil få topp ytelse av all trimmen din om du ikke bytter ut variatoren, blir vel mer til at du blir skuffa. Hvis du ikke har så mye penger til dette, så ville jeg heller satsa på en trimvariator framfor sylinderen isåfall. Hvis du absolutt vil gå for det du har listet opp over og ikke trimvar. så fjern hvertfall stoppeplaten bak på den originale variatoren, om du ikke har gjort det allerede. (Er en plate bak på variatoren som er skrudd fast med 3 eller 4 små skruer, som funker som en plombe. Lenke til kommentar
joachim123 Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Har skrudd en del Speedfight, 2 WRC for å være nøyaktig og den har skruinnsug.. Har det samme på min Honda SFX, og det man må gjøre er å kjøpe en DS forgasser og en overgang. overgangsstussen setter du inn i innsugssiden av forgasseren og strammer den til. Så skrur du den fast på innsuget på scootern med pakning imellom. Ang trim så er jeg ingen ekspert på SF2, men jeg kan nesten garantere at du ikke vil få topp ytelse av all trimmen din om du ikke bytter ut variatoren, blir vel mer til at du blir skuffa. Hvis du ikke har så mye penger til dette, så ville jeg heller satsa på en trimvariator framfor sylinderen isåfall. Hvis du absolutt vil gå for det du har listet opp over og ikke trimvar. så fjern hvertfall stoppeplaten bak på den originale variatoren, om du ikke har gjort det allerede. (Er en plate bak på variatoren som er skrudd fast med 3 eller 4 små skruer, som funker som en plombe. har ikke skrudd så mye i scooter og mopeder, så jeg vet ikke helt va trimvariator er? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Har skrudd en del Speedfight, 2 WRC for å være nøyaktig og den har skruinnsug.. Har det samme på min Honda SFX, og det man må gjøre er å kjøpe en DS forgasser og en overgang. overgangsstussen setter du inn i innsugssiden av forgasseren og strammer den til. Så skrur du den fast på innsuget på scootern med pakning imellom. Ang trim så er jeg ingen ekspert på SF2, men jeg kan nesten garantere at du ikke vil få topp ytelse av all trimmen din om du ikke bytter ut variatoren, blir vel mer til at du blir skuffa. Hvis du ikke har så mye penger til dette, så ville jeg heller satsa på en trimvariator framfor sylinderen isåfall. Hvis du absolutt vil gå for det du har listet opp over og ikke trimvar. så fjern hvertfall stoppeplaten bak på den originale variatoren, om du ikke har gjort det allerede. (Er en plate bak på variatoren som er skrudd fast med 3 eller 4 små skruer, som funker som en plombe. har ikke skrudd så mye i scooter og mopeder, så jeg vet ikke helt va trimvariator er? en variator kan vel sammenlignes med gir mopedens Girkasse Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Ja.. Variator er også brukt i noen enkelte eldre automatgirede biler etter det jeg vet. Men på scooter isåfall, sitter det noen vekter inni denne variatoren som bestemmer når den skal gire. Bare søk på variator på nett og du vil finne bilder og god tekst om hvordan det er bygd opp og virker. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Ja.. Variator er også brukt i noen enkelte eldre automatgirede biler etter det jeg vet. Men på scooter isåfall, sitter det noen vekter inni denne variatoren som bestemmer når den skal gire. Bare søk på variator på nett og du vil finne bilder og god tekst om hvordan det er bygd opp og virker. ikke bare i gamle biler, mener at Audi har variator i Multitronicen (MLT) sin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå