Negil^ Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei. Jeg lurer på hvilken russ du kommer til å være, vis du har funnet ut hva du vil bli da? Eller hvilken russ du var når din tid var. Jeg har tenkt å gå mekk (da blir jeg svartruss) Men jeg hører av folk som har gått allmenn at svart-russ er bare noen tapere som trur de er russ. Hvofor har noen folk i mot svart-russ? Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg var rødruss, siden jeg gikk på allmennfaglig. Hadde ikke noe i mot svartruss- synes det er bare fint, viser jo på en måte hva du driver på med. Ikke bry deg om hva andre mener, folk vil alltid mene noe. Go for it, bli svartruss! Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Svart-russ er bare noen tapere som trur de er russ. Carl Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Russ er feiring på at utdanningen er ferdig. Rød-russ går som oftes videre på høyere utdanning. Ergo vil jeg si at det faktisk er Rød-russ som er taperne her. Svart-russ har ofte noe mer å feire enn de røde prikkene på kartet. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Ofte er det sånn at kun et fåtall av yrkesfagrussen faktisk bestiller svarte russeklær. Det er rødt som gjelder, liksom. Litt synd. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Blir rødruss, har ingenting imot svartruss forresten....i øyeblikket Lenke til kommentar
Licht Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Russ er feiring på at utdanningen er ferdig. Rød-russ går som oftes videre på høyere utdanning. Ergo vil jeg si at det faktisk er Rød-russ som er taperne her. Svart-russ har ofte noe mer å feire enn de røde prikkene på kartet. Siden svartrussen fremdeles har to år med læretid igjen før de kan gjøre noe som helst, ser jeg ikke hvordan de har så mye å feire. Rødrussen er tross alt ferdig med den videregående utdanningen, ikke halvferdig. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Blir rødruss i år. Egentlig syntes jeg bare det er en tullete feiring, så om du er gul, grønn eller blå spiller meg ingen rolle. Så lenge folk har det kjekt så er jeg fornøyd Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Går elektro.. Hva blir jeg da? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Går elektro.. Hva blir jeg da? Elektro = yrkesfaglig linje = svartruss Selv var jeg blåruss, gikk Økonomiske og Administrative fag. Som så og si var lik almennfaglig linje, bare at man hadde økonomiske fag istedenfor geografi og eldre historie. Tredje året var helt likt ^^. Endret 29. oktober 2007 av Snorre Lenke til kommentar
K.. Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Var rødruss i min tid.. um.. som var.. 2007! Hayoooh! Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 VG2 Media går jeg. Blir rødruss om 1,5 år Lenke til kommentar
Nie Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Blir rødruss i år. Egentlig syntes jeg bare det er en tullete feiring, så om du er gul, grønn eller blå spiller meg ingen rolle. Så lenge folk har det kjekt så er jeg fornøyd Nå vet ikke jeg om gul-russ er noe, men jeg håper virkelig ikke rød, sort og blåruss leker med grønnrussen på samme vis de leker med hverandre. Grønnruss er de som går ut av ungdomskolen (de kan foresten være orange også). =P Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg var russ 2007 fra Medier & Kommunikasjon, og bar derfor røde russeklær. Mtp. svartruss er jeg enig med hva Neppe sa lenger oppe i tråden. Svartruss er, i mine øyne, russ på lik linje med rødruss, da de faktisk er ferdig med selve utdanningen. Etter læretiden kan de jo gå rett i jobb. Rødruss, aka "allmenfagruss", kan egentlig ikke gå rett inn i noe yrke etter endt utdannelse. De fleste fra disse linjene går videre for å velge en nisje innenfor yrkeslivet, f.eks ingeniørutdanning, medieutdanning osv. Så svartrussen er vel så "gyldig" russ som de røde/blå/hvite osv osv. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Blå! (2004) - Heller død enn rød! - Endret 30. oktober 2007 av Sangesland Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Kan ikke man velge hvilken farge man vil være i år da, uansett hvilken studieretning man har? Vet det ikke har vært sånn før men. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg går nå andreåret Medier og kommunikasjon, så da blir jeg rødruss når jeg går ut. Gleder meg. Har ingenting i mot svartruss! Lenke til kommentar
Flaskepost Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Nå vet ikke jeg om gul-russ er noe, men jeg håper virkelig ikke rød, sort og blåruss leker med grønnrussen på samme vis de leker med hverandre. Grønnruss er de som går ut av ungdomskolen (de kan foresten være orange også). =P Grønnruss går landbruk. Svartruss trenger ikke å være de som går ut som lærinlinger. Det er de som har tatt yrkesfag, jeg var svartruss da jeg gikk design og tekstil. Men jeg tok da studiekompetanse og studerer nå på høgskole. Så da er jeg vel like taper som rødrussene som ble nevnt lengre opp. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Grønnruss går landbruk. Naturbruk ja. Halvparten av skolen jeg gikk var det. Var rød selv, morsom tid *savn* Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Grunnen til at svartruss er så hatet er vel kanskje pga russ er et fenomen som kommer fra vidergående og som ble feiret etter 3 års endt utdannelse, ikke 2! Det faktumet at svartruss ikke er 18 trekker jo ikke akkurat opp, ingen biler, ingen russepartys på byen og ingen kongeparken/tryvann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå