Gå til innhold

Selvbrygging av øl, tips?

Zappza

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte jeg skulle brygge meg en ladning øl. Var på Europris og så sånne bokser med "ølblanding", altså sånne bokser med Malt og Gjær som du blander ut og setter på gjæring selv. Lurer da på et par ting om dette.

Først av alt, smaker det piss? Er klar over at det ikke kan måle seg med øl du lager selv helt fra scratch, men kan det måles med pils fra butikken?

Hva er aldersgrensen på å brygge øl? Sånn jeg har tolket alkoholloven så er det kun ulovlig å selge øl hvis du er under 18, ikke å kjøpe/lage selv?

Lukter det kraftig?

Takk for svar =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekk ut bryggeri.net. Her kan du få mange tips. Du kan f.eks. bruke flere humletyper for å spice opp butikkbrygget. En ting er jævlig viktig: hygiene, hygiene, hygiene og atter hygiene. Alt må være DØNN FØCKINGS RENT til en hver tid, ellers vil du få usmak på ølet, garantert.

Lenke til kommentar
sjekk ut bryggeri.net. Her kan du få mange tips. Du kan f.eks. bruke flere humletyper for å spice opp butikkbrygget. En ting er jævlig viktig: hygiene, hygiene, hygiene og atter hygiene. Alt må være DØNN FØCKINGS RENT til en hver tid, ellers vil du få usmak på ølet, garantert.

Har lest der, og fant ut mye ;)

Starter i løpet av uken forhåpentligvis =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...