Gå til innhold

Asus HK til overklokking, P4PE eller P4G8X DeLuxe?

getit

Anbefalte innlegg

Jeg hadde bestemt meg for Asus P4G8X DeLuxe, men leser i test på hw.no at et PE-kort anbefales fremfor Granite Bay til overklokking. Jeg har derfor noen spørsmål:

Hvor langt kan man stille front side bus, fsb, på Asus P4G8X?

Jeg kjenner selvfølgelig den oppgitte minnebåndbredden på Granite Bay-kortet. Jeg mener maksimal minnebåndbredde på kortet, som har P4, er det som er oppgitt. Altså 4,2GB pr. sekund( 4,2 - 4,4GB pr. sekund). Det har vært mange rare påstander om dette i forumet, - at minnebåndbredden øker med fsb. I alle tester jeg har sett har likevel minnebåndbredden "flater ut" ved oppgitte spesifikasjoner - uansett om man har kjørt DDR400 eller bortimot (-6,4GB pr. sekund). Er det noen som har facts om dette?

4,2GB pr. sekund er jo uansett det grommeste som eksisterer i dag. Finns det noen grunn til å velge P4PE fremfor P4G8x DeLuxe for "heavy" overklokking, bortsett fra kortprisen da?

Eller er P4PE bedre?

Det var mine spørsmål :wink:

Og om moderatorene er med å leser spørsmålene, - finns det noen grunn til å nekte denne tråden i "Hovedkort, Prosessor og minne", - det er rett nok plass, - selv om diskusjonen om HK deier seg om overklokking. To slike emner, HK og OK, må kunne overlappe hverandre dersom dette forumet skal fungere tilfredstillende for flertallet av brukerne. Dere som modererer må få til forståelse for overlappinger slik at det blir smidig. Men jeg tviler på at alle moderatorene her forstår det, - på bakgrunn av tilfellene vi ser av stenginger ... :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...