Ickz Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 begynner med å fortelle hele historien jeg. PC-en min valgte plutselig at den ikke ville starte seg, har hatt problemet før. Det som skjer er at den kommer akkurat til rett før windows loading screenen skal komme så bare restarter den seg, sånn looper den seg hele tiden. Jeg tenker problemet ligger i bootingen av windows. Tenkte dermed at en god idè ville være å formatere og reinstallere windows. Men da jeg skal til å formatere og den driver å loader alt mulig, kommer den tilslutt til punktet hvor det står "setup is starting windows" der står den helt stille, lot den stå der i litt over 2 timer ista uten at noe skjedde. Aner ikke hvorfor, skulle gjerne gjort det, vet ikke hva annet jeg kan gjøre for å få skrudd på PC-en lenger... noen som har vært borti det samme før, evt. vet om en løsning? Lenke til kommentar
mlek Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hei, Er PC-en overklokka? Jeg hadde samme problem før og det viste seg å være en defekt harddisk. Bruk et diagnostikk program fra hdd produsent (via bios) å teste disken. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 ditt problem er nesten garantert en komponent som er defekt. ram som er korupt EL. for å hvere sikker på dette kan du prøve å laste ned en linux distro, live cd. og se om den starter opp. ubuntu inkluderer memtest på sin live cd Lenke til kommentar
Ickz Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 PC-en er ikke overklokka nei, kan prøve å ta ut noen rambrikker for så å starte PC-en og litt sånt, kan også begynne laste ned den linux distro, live cd som du sa, takk for tipset. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 sist jeg var bortig en pc som hang seg i win-instalasjonen, ville den heller ikke starte en linux live cd. og vi fant fort ut at det var en minnebrikke som var å takke for problemene. Lenke til kommentar
Ickz Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 har tatt ut alle rambrikker utenom 1 nå og da startet den hvertfall, så nå skal jeg bare finne ut nøyaktig hvilken som er ødelagt. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 da regner jeg nesten med at du har fått orna det nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå