noenmoen Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Hei! Jeg har en ganske rask PC, den skal ivertfall klare å starte windows Xp greit men det går forferdelig tregt, Vista går som det suse, det gjør Ubuntu også (ja jeg har alle tre installert) specs er i signaturen. jeg hadde ikke dette problemet før det kom sånn plutselig... Det som skjer: - jeg skrur på PC-en - Alt går fort helt til innlogginga - innlogginga går fort - men når jeg kommer inn i selve windows så loader faktisk ikonene dvs. at først viser dem bare sånn default ikon så kommer de rette en og en og dette tar veldig lang tid ca. 2-3 min. mens dette pågår kan jeg ikke gjøre noe som helst. - så starte Xfire, msn og steam - Nå kan jeg faktisk byne å bruke PC-en! alt av ting jeg har trykka på og lignende starte ikke før alt er ferdig å "loade" det rare er at hvis jeg åpner Oppgavebehandlinga så idle prossesoren og det brukes ikke noe spesielt med ram... har prøvd register programmer, antivirus, antispyware, msconfig, services, defragmentering, diskopprydding, leita på internett etter svar inkludert søk her på forumet men har ikke funnet noen med samme problem som meg med svar... det er ikke så lenge sia jeg formaterte så jeg har ikke så lyst å formatere igjen enda... På forhond takk for svar Endret 29. oktober 2007 av Hellriser Lenke til kommentar
Caze Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Hvis andre operativsystem laster kjapt, men XP går tregt er det jo sannsynligvis XP-installasjonen din som er "råtten". Dvs. at du sannsynligvis har mange tjenester eller applikasjoner som starter samtidig som Windows. Dette kan være drivere for USB-dingser, Acrobat Reader-tull, Office-hurtigstarter, P2P-tjenester, MSN osvosv. Hvis du har installert mange applikasjoner vokser gjerne registeret også, og vil dermed ta lenger tid å laste inn i minnet. Mitt råd er å reinstallere Windows. Formattér Windows-partisjonen din og start med blanke ark. Selv om du må flytte data du skal spare på og installere programmer omigjen, vil du spare tid på dette fremfor å rote med register-cleanere osv. Og for å være helt sikker på at det IKKE er feil på RAM eller harddisk burde du kjøre scandisk og memtest86+. Da har du ivhertfall eliminert disse feilkildene. Endret 30. oktober 2007 av Caze Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) som sagt jeg har fiksa i msconfig, så det er kun 6 ting som starte ved oppstart: MSN, Xfire, Steam, AVG, Creative volum panel og logitech setpoint... jeg har bortimot 400GB på XP partisjonen min så noen formatering blir ikke aktuelt... fins d ikke noen explorer.exe fix eller no sånt? som sjekke selve Windows for feil... btw: når jeg åpne oppgavebehandlinga er det 35 prosesser som kjøre... Endret 30. oktober 2007 av Hellriser Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Det hørtes ikke lurt ut. Du har da 400Gb som potensielt kan bli borte når windows finner det for god, ved virusangrep eller annet tull med windows. På OS partisjonen bør du ikke ha annet en installerte småprogrammer og OSet selvfølgelig. Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 har aldri hatt problem med at operativsystemet krasjer 100% og dessuten hvis XP klikke kan jeg fortsatt bruke filn me Vista som har tilgang til alt på XP partisjonen... kanskje neste gang jeg installere xp kan jeg ha det på en egen partisjon, men foreløpig er min xp partisjon på over 500GB så... men nokk om hvor smart eller ikke det var å ha en så stor XP partisjon... Lenke til kommentar
war2war Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Selv om du fjerner oppstarts programmer i msconfig, betyr ikke alltid at windows kommer til å reagere fortere. Hvis du har hatt windows installasjonen over lengre tid,så betyr det at du har lagd maper,slettet mapper,installert prgm`s, avinstallert prgm`s. Dvs at det ligger masse i registry, du kan prøve med et registry cleaner prgm. Dette kan hjelpe. Men M$ har sagt uoffisiellt at windows må reinstalleres etter en stund. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Har faktisk hatt akkurat samme problem. Faktisk nesten samme hovedkort, bare at jeg hadde XFX 680i LT. Fant ikke ut hva som var problemet før jeg solgte det. Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Selv om du fjerner oppstarts programmer i msconfig, betyr ikke alltid at windows kommer til å reagere fortere.Hvis du har hatt windows installasjonen over lengre tid,så betyr det at du har lagd maper,slettet mapper,installert prgm`s, avinstallert prgm`s. Dvs at det ligger masse i registry, du kan prøve med et registry cleaner prgm. Dette kan hjelpe. Men M$ har sagt uoffisiellt at windows må reinstalleres etter en stund. hvs du leser HELE den første posten så finner du ut at jeg har fiksa registre... Har faktisk hatt akkurat samme problem. Faktisk nesten samme hovedkort, bare at jeg hadde XFX 680i LT. Fant ikke ut hva som var problemet før jeg solgte det. som sagt, det går helt fint i de andre operativsystemene så det er ikke noe galt me hovedkortet, eller noen av de anre komponentene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå