Gå til innhold

Vurderer Wii kjøp, trenger råd og tips.


Theo343

Anbefalte innlegg

Jeg trodde dette skulle være en ganske billig konsoll, men til min overaskelse ser jeg at den koster rundt 2300-2500,-. En Xbox360 får man vel for rundt 3000,- vil jeg tro.

 

 

- Hvor får man de beste tilbudene på kjøp? Gjerne pakker eller bare billig konsoll.

 

- Støtter den trådløse biten WPA og WPA2? PSK 64bit osv?

 

- Kan den kobles til med HDMI? Følger kabel med?

 

- Følger det med Scart tilkobling?

 

- Må man stå i rett vinkel foran skjermen når man spiller?

 

- Kan den vise HD film? Har den 720p oppløsning?

 

- Kan den spille mot Nintendo DS på noen måte?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. har selvf. sjekker prisguiden, derfor var jeg ute etter tips som evt. ikke står i den ikke-altvitende prisguiden ;)

 

Kanskje det kommer noen gode juletilbud og at det lønner seg å vente?

 

Selv om 360 er "gammel" så er den jo mye mer avansert enn en Wii. Jeg håpet man kunne få Wii under 2000,-.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
- Kan den spille mot Nintendo DS på noen måte?

Mener at det skal komme/har kommet (i japan?) et Pokemonspill til Wii som kan kommunisere med DS, slik at du kan legge over dyrene dine fra DS-spillet. Ellers tror jeg ikke det finnes noe annet foreløpig, men mulighetene er definitivt til stede.

Lenke til kommentar

- Hvor får man de beste tilbudene på kjøp? Gjerne pakker eller bare billig konsoll.

 

Sjekk ut sider som Kelkoo og Prisguide.no for å få en oversikt over billigste utgave av Wii.

 

- Støtter den trådløse biten WPA og WPA2? PSK 64bit osv?

 

Ja, den støtter opp til WPA2 i kryptering.

 

- Kan den kobles til med HDMI? Følger kabel med?

 

Nei, den har ingen HDMI ut.

 

- Følger det med Scart tilkobling?

 

Kabelen som følger med er en vanlig kompositt kabel, om du skal ha komponent eller scart må du kjøpe dette utenom.

 

- Må man stå i rett vinkel foran skjermen når man spiller?

 

Om det er snakk om spill som bruker siktingen til Wiimote så er det en fordel å være så bent fremfor sensorbaren som mulig. Om det er spill som bare bruker akse meterne på Wiimoten, som Wiisports, kan du om så stå så langt unna Bluetoothen rekker.

 

- Kan den vise HD film? Har den 720p oppløsning?

 

Den har per i dag ingen støtte for DVD avspilling og den høyeste oppløsningen den kan vise er 480p.

 

- Kan den spille mot Nintendo DS på noen måte?

 

Det er snakk om at det kommer men per i dag er det ikke kommet ut noe mer konkret informasjon om dette eller implementering med spill ettersom jeg har lest.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Wii og en ekstra remote på fredag på Siba som solgte til 2295,- med sports. Dog var den ekstra remote dyr da de ikke hadde Play pakken som inneholdt en ekstra remote.

 

Kjører den med orginal kabel mot en bra 37" LCD TV og bildet er overraskende bra. Lyden er også meget bra.

 

Sensorbaren fungerer også overraskende bra med tanke på at jeg har et lite avlangt rom som gjør at jeg ikke får stått rett mot skjermen, men vinkler sensorbaren mot der man står.

 

Har spilt Wii sports hele helgen med dattern og dette var råmorsomt! Nå leter jeg etter andre bra spill.

 

Jeg skal kjøpe component kabelen hvis dere tror det gir et ennå bedre bilde. Jeg har component inn på LCD tv'en. Den har i grunn alle innganger og flust av de.

 

Den gikk også smertefritt opp på mitt trådløse nett med PSK og oppdaterte konsollen og alt på sparket!

 

 

En bekymring.

Wii ser ut til å ripe platene lett, hva om platene slutter å fungere?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Super Mario Galaxy som kommer ut 16. november blir nok utrolig bra! Blir nok en umiddelbar klassikker. Ellers kan du ta en titt på Excite Truck, veldig morsomt urealistisk rally spill med overaskende god grafikk. Zelda Twilight Princess er også verdt mye mer enn en titt, spillet fikk sky høye karakterer og er en av de beste spillene som har kommet ut! Er du glad i fotball kan du sjekke ut Fifa 08 og PES 2008, begge er gode fotball spill. I tiden fremover kommer det spill som Mario Kart Wii, Super Smash Bros Brawl og som nevnt Super Mario Galaxy. For å si det sånn, mye morro å finne på Wii`en.

Kan også anbefalle Web Browsern til Wii`en, morsomt å surfe på nettet på TV`en og den er meget rask og enkel i bruk. Om du kobler til tastatur via USB porten får du en enda bedre opplevelse. Den koster 50kr og kan lastes den fra Shop Channel.

 

Ellers vil jeg gratulere med en Wii! :) Lykke til! ;)

 

Edit: Tror ikke det er normalt at den riper opp platene. Kanskje du burde kontakte Nintendo Support?

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
Super Mario Galaxy som kommer ut 16. november blir nok utrolig bra! Blir nok en umiddelbar klassikker. Ellers kan du ta en titt på Excite Truck, veldig morsomt urealistisk rally spill med overaskende god grafikk. Zelda Twilight Princess er også verdt mye mer enn en titt, spillet fikk sky høye karakterer og er en av de beste spillene som har kommet ut! Er du glad i fotball kan du sjekke ut Fifa 08 og PES 2008, begge er gode fotball spill. I tiden fremover kommer det spill som Mario Kart Wii, Super Smash Bros Brawl og som nevnt Super Mario Galaxy. For å si det sånn, mye morro å finne på Wii`en.

Kan også anbefalle Web Browsern til Wii`en, morsomt å surfe på nettet på TV`en og den er meget rask og enkel i bruk. Om du kobler til tastatur via USB porten får du en enda bedre opplevelse. Den koster 50kr og kan lastes den fra Shop Channel.

 

Ellers vil jeg gratulere med en Wii! :) Lykke til! ;)

 

Edit: Tror ikke det er normalt at den riper opp platene. Kanskje du burde kontakte Nintendo Support?

 

Har ikke en skrape i mine wii spill. Og har hatt maskinen siden lansering.

Lenke til kommentar

Virker som den riper plata når den går inn og ut av maskinen som står på foten slik den skal. Plata er helt ny med maskinen så det virker litt merkelig.

 

Takker for gode tips her :) Skal sjekke ut flere av spillene dere nevner. Mario er en vinner for dattern hehe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Selv om 360 er "gammel" så er den jo mye mer avansert enn en Wii. Jeg håpet man kunne få Wii under 2000,-.

Tror dette er pga sånn "R&D"-kostnader for utviklingen av kontrollen, og pga at nintendo ikke kan selge med tap. Så et umiddelbart priskutt kan man nok ikke regne med.

Lenke til kommentar
Det med WPA og WPA2 kan du lese om her :)

 

Ville selv ventet litt og se om det kommer noen gode tilbud rund juletider, forundrer meg ikke om Elkjøp kommer med et tilbud på 1999,- eller noe sånt

Litt komisk å tenke på at det er det samme tilbudet de kjørte ved lanseringen på samme tiden i fjor. Kjøpte min på releasedagen. :p

Lenke til kommentar
Selv om 360 er "gammel" så er den jo mye mer avansert enn en Wii. Jeg håpet man kunne få Wii under 2000,-.

Tror dette er pga sånn "R&D"-kostnader for utviklingen av kontrollen, og pga at nintendo ikke kan selge med tap. Så et umiddelbart priskutt kan man nok ikke regne med.

 

Nintendo tjente penger på konsollen allerede ved lansering og tjener nok mer nå. De selger så mye at det ikke er noen vits å sette ned prisen, spesielt nå som julesalget starter...Med en gang ting begynner å tyde på at salget faller, kommer de nok til å sette den ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...