TEM Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Hei, I dag var jeg ute og kjøpte meg en: Toshiba 1800 - 504 Celeron 1000 256 RAM 15 Giga disk 14.1" skjerm som støtter opptil 1024x768 8 mb skjermkort Da jeg kom hjem og fikk prøvd maskinen litt ble jeg litt skuffet over skjermen. Den er veldig følsom på vinkelen jeg har på den. Uansett hvordan jeg sitter eller hvordan vinkelen er så er det litt mørkere helt oppe og lysere helt nede. Er dette vanlig? Kanskje jeg burde bruke angrefristen og heller kjøpe en Dell? Jeg har tenkt litt på en Dell Inspiron 8100 med: Pentium III 866 20 giga disk 256 RAM 16 eller kanskje 32 MB skjerm kort. CD-RW 16x 8x 24x og selvfølgelig en 15" skjerm som støtter 1400x1050. Er det noen som kan komme med noen gode tips? Gjerne begrunn svaret litt. Hilsen TEM Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Quote: On 2002-01-05 01:50, TEM skrev:Hei,I dag var jeg ute og kjøpte meg en:Toshiba 1800 - 504Celeron 1000256 RAM15 Giga disk14.1" skjerm som støtter opptil 1024x7688 mb skjermkortDa jeg kom hjem og fikk prøvd maskinen litt ble jeg litt skuffet over skjermen. Den er veldig følsom på vinkelen jeg har på den. Uansett hvordan jeg sitter eller hvordan vinkelen er så er det litt mørkere helt oppe og lysere helt nede.Det samme problemet hadde jeg også under testen av:Fujitsu-Siemens Amilo M6500 (se http://www.barbara.no/tester/fujitsu/amilo/m6500/ ) det er veldig irriterende. Hadde f.eks. ikke det samme problemet under test av den nye maskinen som det kommer test av på barbara.no eller maskinen vi testet før Amilo M6500.Er dette vanlig? Kanskje jeg burde bruke angrefristen og heller kjøpe en Dell? Jeg har tenkt litt på en Dell Inspiron 8100 med:Pentium III 86620 giga disk256 RAM16 eller kanskje 32 MB skjerm kort.CD-RW 16x 8x 24xog selvfølgelig en 15" skjerm som støtter 1400x1050.Er det noen som kan komme med noen gode tips? Gjerne begrunn svaret litt.HilsenTEM For å være helt ærlig ville jeg ikke ha kjøpt noen av maskinene. Ville kanskje sett på hva IBM eller Zepto har å tilby. IBM er kanskje litt dyrt. Men jeg vet at Zepto kommer med en Znote 2001 nå veldig snart (om to uker kanskje mindre, kanskje litt mer). Den PC-en bygger på Compals referanse maskin som har høstet god kritikk i mediene. Lenke til kommentar
iNas Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Hei, Dersom du har mulighet kan du dra til utsalgsstedet og utprøve kvaliteten på skjermene selv. Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Kjøp en Targa PC! JEg selger min med 14,1" skjerm, 128 mb ram 15 GB HD, 1 GHz P3 prosessor og valgfritt OS for 12000,- i org embalasje - Kun demobrukt. Kontakt meg på [email protected] Lenke til kommentar
roroem Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Jeg var også tvil om dette, Thosiba var ikke aktuelt etter at jeg fikk låne meg en inspiron 8100 866mhz. 32 Geforce og 15t skjerm. Jeg kjøpte meg en inspiron og angrer ikke et fnugg heller, hvis jeg hadde kjøpt et annet merke ville det blitt mye dyrere. Man får mye mere for pengene når man kjøper Dell. Et tips. Ring heller en selger og bestill igjennom han. Det får du raskere behandling enn bestilling via nett. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Skjermene som Dell bruker på sine bærbare er jeg meget godt fornøyd med.(Ikke bare skjermen da...) Finner ikke noe tilsvarende i samme prisklasse. Ellers så slenger jeg meg på ang. det han andre nevnte om å RINGE en selger hos Dell. Hvis du bestiller via nettbutikken KAN du slite litt før du får'n. Lenke til kommentar
Dozer Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Jeg har den Toshiba maskinen du snakker om.. Og jeg har IKKE de problemene med at den er mørk oppe/nede... Tror rett og slett jeg ville hørt med butikken om dette var en feil.. Er forøvrig svært fornøyd med maskinen.. hvis nå bare leverandøren kunne få fingen ut og sende meg de 128MB med ram som jeg mangler.. (de hadde ikke ekstra brikker inne når jeg kjøpte den, og jeg fikk den med 128, samt nedsatt pris, mot at jeg kunne vente litt over en uke på resten av ram'en) Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Jeg synes Toshiba er ok maskiner, det er ganske rimelige hos Elkjøp atm, 12995 er billig for en slik maskin.. men jeg vet at Dell leverer maskiner med meget bra specs slik som gforce kort =) Lenke til kommentar
larseko Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Quote: For å være helt ærlig ville jeg ikke ha kjøpt noen av maskinene. Ville kanskje sett på hva IBM eller Zepto har å tilby. IBM er kanskje litt dyrt. Men jeg vet at Zepto kommer med en Znote 2001 nå veldig snart (om to uker kanskje mindre, kanskje litt mer). Den PC-en bygger på Compals referanse maskin som har høstet god kritikk i mediene. Hører du sier dette, men hvilken modell er dette, egentlig? Er på Compals hjemmeside (www.compal.com), og der har de fire serier listet: 30W, 30N, 20U og CL00. Vet du hvilken? Har du kanskje en annen URL? Skulle gjerne sett om Z-note 2100 vil være noe for meg :smile: Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 hadde kjøpt meg en zepto hvis det hadde vært mulig med geforce 2go eller radeon 7500 på dem. Bærbare har så dårlige skjermkort. Aner noen om det er teknisk umulig å få et geforce/radeoen kort i en zepto? Lenke til kommentar
larseko Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Quote: On 2002-01-14 16:50, roroem skrev:Jeg var også tvil om dette, Thosiba var ikke aktuelt etter at jeg fikk låne meg en inspiron 8100 866mhz. 32 Geforce og 15t skjerm. Jeg kjøpte meg en inspiron og angrer ikke et fnugg heller, hvis jeg hadde kjøpt et annet merke ville det blitt mye dyrere.Man får mye mere for pengene når man kjøper Dell.Et tips.Ring heller en selger og bestill igjennom han.Det får du raskere behandling enn bestilling via nett. Jeg har nevnt det før, men du kan også prate med selger og så bare føre opp navnet hans eller hennes på bestillingsskjemaet. Da får du rask behandling samtidig som du får rabatten på 400 kroner som man får ved online-kjøp. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Dell Latitude C810 Intel PIII - M, 1,13 GHz 15" UXGA TFT (1600x1200) Den skjermen er UTROLIG behaglig. Jeg er veldig veldig fornøyd med den. Er det noe jeg liker med DELLen min så må det være skjermen. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå