H_Bozz Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Jeg önsker å legge til hardisker fra en server på clienter rundt om i verden altså gjennom internet. Akkurat som når du legger til en harddisk fra en server i ett lokalt nettverk sånn at en for eks kun trenger å gå in på Z: og dobbeltklikke på en film for å se på den. Serveren ligger på en 100mbit linje. Ossen operativsystem serveren ska ha spiller ingen rolle. Eneste kravet er at det ska kunne fungere for windows clienter! Spiller ingen rolle hvis jeg må legge til noen inloggingsgreier ved oppstarten på klientene. Noen som skjönner hva jeg mener og har noen hinter? Takker for alle svar Mvh H Endret 29. oktober 2007 av H_Bozz Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hva med å bare sette opp en FTP-server? I adressen skriver du bare ftp:// og så videre i Windows Explorer. Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Hva med å bare sette opp en FTP-server? I adressen skriver du bare ftp:// og så videre i Windows Explorer. Nei det blir ikke det samme. Går ikke an å åpne DVD-er direkte eller dokument uten de må lastes ned först og så lastes opp igen. Samme når en skal lytte til musikk. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 VPN er tingen her. Det er mange løsninger på det. Du kan jo teste Hamachi? eller sjekke litt med VPN på wiki/google og se om du finner en løsning du liker. Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hamachi er det letteste, du legger det inn på begge maskinene, setter opp en server på den ene, og bare connecter til den, så kan du få opp vanlig explorer vindu osv, blir som vanlig windows share bare over internett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå