Gå til innhold

Faks til mobil?

Anbefalte innlegg

Jeg har et ønske om å motta kopi av fakser som kommer til en stasjonær faksmaskin på mobil. Følgende løsning har jeg sett meg ut for øyeblikket:

*Bruke den stasjonære faksens funksjonalitet for å lagre i minnet automatisk, skrive ut minnet automatisk og å videresende minnet automatisk til et nummer.

*Opprette mobilfaks, opprette fast videresending fra mobilfaks til epostadresse.

*Laste eposten på en mobil.

Så vidt jeg forstår er mobilfax mere lagt opp for at man skal ringe opp mobilfaks, og så taste inn et nummer som faksene skal "tømmes" på. Det står at man maks kan lagre 90 fakser elns, spørsmålet blir da om automatisk videresending til epost automatisk "tømmer" mobilfaksen, eller om man likevel manuelt må ringe opp med jevne mellomrom og hente ut faksene alikevel for at mobilfaksminnet ikke skal bli fullt?

Noen med erfaring rundt dette, eller som evt. kan foreslå enklere løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9
Jeg har et ønske om å motta kopi av fakser som kommer til en stasjonær faksmaskin på mobil. Følgende løsning har jeg sett meg ut for øyeblikket:

*Bruke den stasjonære faksens funksjonalitet for å lagre i minnet automatisk, skrive ut minnet automatisk og å videresende minnet automatisk til et nummer.

*Opprette mobilfaks, opprette fast videresending fra mobilfaks til epostadresse.

*Laste eposten på en mobil.

Så vidt jeg forstår er mobilfax mere lagt opp for at man skal ringe opp mobilfaks, og så taste inn et nummer som faksene skal "tømmes" på. Det står at man maks kan lagre 90 fakser elns, spørsmålet blir da om automatisk videresending til epost automatisk "tømmer" mobilfaksen, eller om man likevel manuelt må ringe opp med jevne mellomrom og hente ut faksene alikevel for at mobilfaksminnet ikke skal bli fullt?

Noen med erfaring rundt dette, eller som evt. kan foreslå enklere løsninger?

Kan bare svare på vegne av NetCom, som jeg bruker.

Dette er kun en tjeneste for inngående fakser, bare så det er nevnt. Du må også være kunde der.

Du får tildelt et nummer som begynner på 4 eller 9, som er et mobilnummer, må vite. Det er dette nummeret kontaktene dine må fakse til, hvis du da ikke setter opp vk fra eksisterende faks til mobilfaksen (men det må du i tilfelle betale for). I den andre enden av nummeret er et garderobeskap som lagrer faksen på en harddisk.

Når faksen er mottatt får du en tekstmelding, som forteller at noen har sendt deg en faks (!).

Du har to muligheter. Du kan enten videresende faksen til en annen faks og få den skrevet ut der (koster penger), eller du kan få den omgjort til en .tif-fil, som sendes som vedlegg til en e-post til en fritt valgt e-postadresse (gratis). Videresending til annen faks har jeg aldri prøvd, det som er mest praktisk er å få .tif-filen tilsendt til e-postboksen og skrive den ut på nærmeste skriver. Du kan også lagre filen slik at du har komplett historikk over faksene.

Du kan også se .tif-filen på PC-skjermen, men det hender at noen fakser opp-ned, og da må du snu enten hodet eller skjermen. ;)

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...