N_R Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) OK, nå åker Vista av boksen så det ryker etter. Hør på dette, jeg tror det knapt selv. Boksen min er gudbedre meg treig, selv om det er en Q6600 med 4GB minne og Vista 64 osv. Jeg har disktrashing fra helvete. FATTET ikke hva dette kom av, men trodde det var fordi jeg kjørte en haug med Virtuelle maskiner i Workstation 6. Vurderte faktisk 15k rpm SAS-disker og hele greia. Men litt googling og generel research har funnet synderen: SuperFetch. Superfetch insisterer altså på å "fetche" 8 gigg med rå-video for Premiere CS3 - som den selvfølgelig ikke har plass til i minnet. Og det den leser inn i minnet swapper den da ut på disk. Jeg vet dette er årsaken, jeg ser i Resource Monitor hvilke filer som leses. (Forøvrig leser den 4 og 4 filer på 2 gigg, istedet for å ta dem en og en) Og når jeg stopper SuperFetch servicen - blir alt ro og stille, og performance er tilbake i bøtter og spann. Jeg mener - er det virkelig MULIG å lage et så uTROLIG dust system? Jeg blir først grusomt irritert, og så skremmende redd når jeg lurer på hvilke gutter det er som sitter å koder på dette..... Jeg koder kun litt til "husbruk" selv så jeg er ikke langt over HelloWorld-nivået, men hvordan kan de ha en algoritme som fetcher fra disk og som så swappes tilbake til harddisken? Til og med jeg hadde fattet at dette ikke fører til noen nobel-pris, og at det er direkte ødeleggende for ytelsen når man treffer minnegrensa. Denne posten er vel mest i frustrasjon, men også for å høre om det er noe essensielt jeg har bommet på her - men jeg har rett og slett bare installert Vista 64, så Premiere CS3, og voila- disk trashing fra helvete. Hvis det er meningen at man "må vite at man skal laste ned patch nummer..." så hadde jeg holdt meg til Linux.... Kommentarer? Vista er ihvertfall underveis med å byttes ut til XP64 mens jeg sitter og skriver denne posten.... Endret 29. oktober 2007 av N_R Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå