Gå til innhold

Problemer med skjermkort, kan det være artifacts?

MatF

Anbefalte innlegg

Som vanlig har jeg et drøss med problemer, og det stopper ikke enda.

Jeg sliter med noen grønne prikker på skjermen, grønne små prikker som kommer og går når de vil. Når jeg spiller så kommer ikke prikkene men noe annet, kan ikke helt forklare det men skal prøve og få skaffet noen screenshots.

Uansett, de grønne prikkene tyder det på såkalt artifacts? Skal prøve og få ordne screenshots av de prikkene og de greiene når jeg spiller så fort som mulig. Eller er det bare og konkludere at det er artifacts og sende skjermkortet tilbake på garanti?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet er ikke klokket eller tukla med, har ikke prøvd en annen skjerm men det virker jo som det er skjermkortet ettersom dem kommer og går og aldri er på samme sted.

Skal prøve og få ordnet screenshots ASAP

Lenke til kommentar

AKKURAT samma problem som meg. Jeg har sapphire Radeon ATi X800 og det er ca 2 år gammelt, men når jeg startet hvilket som helst spill så får jeg masse sånne grønne/røde ruter som blinker og skjermen slår seg av.

please sjekk tråden jeg har starta.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=853030

Må jeg ha nytt skjermkort tror du ?

I såfall blir det nye 8800 GT

Edit: kan legge til at jeg ikke er noe mr data så jeg har aldri tukla eller hva heter det klokka skjermenkortet ellerno. Vil bare at spilla skal se fine ut jeg hah ;)

Endret av Menace2Society
Lenke til kommentar
Skjermkortet er ikke klokket eller tukla med, har ikke prøvd en annen skjerm men det virker jo som det er skjermkortet ettersom dem kommer og går og aldri er på samme sted.

Skal prøve og få ordnet screenshots ASAP

Du trenger ikke noe screenshot hvis problemet er det du beskriver.

Hvor kjøpte du kortet?

Lenke til kommentar
Kortet er kjøpt hos Komplett

Det er jo supert.. Har selv sendt tilbake både en mp3-spiller og et skjermkort til komplett.

Enkel prosedyre:

1. Send returforespørsel

2. Du får en mail som siert at forespørselen enten er godkjent eller ikke godkjent.

3. Hvis den er godkjent sender du inn skjermkortet ditt til testing hos komplett.

4. Hvis det blir funnet defekt sender de deg et nytt skjermkort av samme type, eller de setter inn pengene det kostet på kontoen din hvis de ikke har skjermkortet på lager.

5. Alle er glade og fornøyde. :)

Lenke til kommentar

Har ringt komplett angående det idag og han sa det samme, artifacts gikk på garantien.

Er to DVI utganger på skjermkortet mitt, jeg har prøvd og bruke den andre nå og foreløpig (merk foreløpig) har jeg ikke hatt samme problemet der.

Går det an egentlig at det kun er på den ene DVI porten? Det er da fryktelig merkelig, kan det stemme?

Lenke til kommentar

Tar en liten bump jeg før jeg sender avgårde skjermkortet.

De grønne/lyseblå prikkene er her fortsatt, men når jeg starter et spill så henger grafikken seg totalt og spillet blir lagt ned og det kommer opp et vindu som sier at en ny enhet er koblet til. Da får jeg valget mellom og velge om det er en mikrofon, høyttaler o.s.v.

Hva faen kan det tyde på? Er det hovedkortet mitt eller skjermkortet som lever sin egen verden? Eller begge?

Edit:

Screenshot av de prikkene

utennavnij5.png

Endret av MatF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...