Gå til innhold

EF 28-70, verdt 2000kr brukt?

Gjest Slettet-q5ES5fDk

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-q5ES5fDk

Hei,

Jeg har fått tilbud om en EF 28-70 2.8L for 2000kr, den lager en liten ulyd under fokusering, men skal fugere 100%.

Denne er jo fra 1993, og oppggradert til 24-70 2.8.

Takk for svar!

Edit: leif

Endret av Slettet-q5ES5fDk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg har fått tilbud om en EF 28-70 2.8L for 2000kr, den lager en liten ulyd under fokusering, men skal fugere 100%.

Takk for svar!

Personlig ville jeg ikke investert i noe som har en defekt og som er såpass gammelt, da hadde jeg heller spart til Sigma sin rimeligere 24-60mm f2.8 EX DG som får gode kritikker på FredMiranda og som har en grei pris, eller rett og slett spart til Canon sin EF 24-70mm f/2.8 L USM..

- LM

Endret av lma
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk
Hei,

Takk for svar!

Personlig ville jeg ikke investert i noe som har en defekt og som er såpass gammelt, da hadde jeg heller spart til Sigma sin rimeligere 24-60mm f2.8 EX DG som får gode kritikker på FredMiranda og som har en grei pris, eller rett og slett spart til Canon sin EF 24-70mm f/2.8 L USM..

- LM

Du har kansje rett. Modellen kom i 1993, men ble produsert fram til 2002, å jeg vet ikke når dette objetivet er fra...

Lenke til kommentar
Eller Sigma 24-70 f/2.8...

Det er også et alternativ, men med tanke på at 24-60 har fått litt bedre kritikker er det den jeg ville anbefalt i den prisklassen

Lenke til kommentar
Det er også et alternativ, men med tanke på at 24-60 har fått litt bedre kritikker er det den jeg ville anbefalt i den prisklassen
Etter å ha lest en del av kritikkene, tror jeg de desimalene i forskjell på karakter er mer eller mindre betydningsløse. Det som er et vesentlig poeng dog, er at 24-60 er betraktelig mer kompakt og lettere enn 24-70. Som alltid med Sigma, anbefaler jeg å kjøpe i butikk, da du har mulighet til å sjekke om du får et noenlunde godt eksemplar før du forlater butikken...

Det begge lider av, er støyete autofokus, og 24-60 later til å ha nokså treg AF også. 24-70 høres visstnok bare sånn ut, den er egentlig veldig kjapp (på Canon-hus i hvert fall). Ja, den er billigere enn EF 24-70, men den er i følge de testene jeg har lest ikke så mye dårligere som prisen skulle tilsi...

Lenke til kommentar
Etter å ha lest en del av kritikkene, tror jeg de desimalene i forskjell på karakter er mer eller mindre betydningsløse. Det som er et vesentlig poeng dog, er at 24-60 er betraktelig mer kompakt og lettere enn 24-70. Som alltid med Sigma, anbefaler jeg å kjøpe i butikk, da du har mulighet til å sjekke om du får et noenlunde godt eksemplar før du forlater butikken...

Det begge lider av, er støyete autofokus, og 24-60 later til å ha nokså treg AF også. 24-70 høres visstnok bare sånn ut, den er egentlig veldig kjapp (på Canon-hus i hvert fall). Ja, den er billigere enn EF 24-70, men den er i følge de testene jeg har lest ikke så mye dårligere som prisen skulle tilsi...

Godt poeng og godt råd!

- LM

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk

Hm, dette ble bare vanskligere å vanskligere...

Får høre med selger om diverse ting, dvs, hvor gammelt, riper, ect...

Sigma sine ser fine ut, men hadde vært fint å få en grei L linse 2.8 til under to lapper...

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Med mindre objektvet er defekt er 2k et kupp for 28-70L, uansett hvordan man vrir og vender på det. En legendarisk objektiv, om enn litt upassende zoomområde på et APS-C hus. Jeg solgte mitt for 6700,- for 2 år siden. At det er designet i 1993 betyr lite. Mitt beste objektiv er snart 20 år gammelt (dog produsert i 2005).

Måned/år når det er produsert står forøvrig stemplet på objektivfestet med en kode.

F.eks UM0309 betyt:

U = Produsert i Utsunomiya, Japan

M = År 1998 (A = 1986 osv..)

03 = Mars

09 = Intern kode uten betydning

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...