Chad Thundercock Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Heftige greier isbilen, du vet ikke hvor man kan bruke slike fly i norge? Regner med at man ikke bare kan ta seg tilrette i våre kjære omgivelser. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Siden autogyro kan føres med mikroflylappen gjelder garantert de samme reglene for dem, uten at jeg skal påstå at jeg vet akkurat hva de er. Du kan garantert ikke ta av og lande hvor det passer deg, men jeg tror kanskje det er andre krav til radiokontakt enn det vil være på et stort fly. Jeg vet det er noen piloter på dette forumet, de bør ha greie på det. EDIT: Her er bestemmelser for sivil luftfart i Norge, ser om jeg finner noe der. Du kan jo lete selv også imens. http://www.luftfartstilsynet.no/regelverk/bsl/ EDIT2: I Forskrift om luftfart av særlig art, mikrolette fly http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/...50510-4160.html kan man blant annet lese at mikrofly ikke trenger å ha radiokontakt med trafikkontroll med mindre det skal operere innenfor visse områder, og at det er en del andre begrensninger på hvor man kan fly. Hva man kan bruke som flyplass står det ikke noe om, bortsett fra at man må ha dispensasjon for å ta av fra "vanlige" lufthavner. Endret 8. mars 2008 av Isbilen Lenke til kommentar
hardrocxsludge Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Veit ikke mye om det, men jeg veit at hvert rotorblad på et eller annet militær-helekopter koster over millionen.. sett på autofil??^^ Lenke til kommentar
God_Mido Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Fortsatt folk som er aktive her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå