Plank Plank Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hvor mye koster det (i Norge) for et flygedyktig, råttent, gammelt fly/helikopter? Kan vere hva som helst, så lenge det kan lette, komme seg fra A til B, for så å lande. Samma hvilket fartøy det er. MINSTE prisen (i norge) er det jeg er ute etter. Sikkerhet/risiko osv er ikke vesentlig. Lenke til kommentar
AndreKK Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Veit ikke mye om det, men jeg veit at hvert rotorblad på et eller annet militær-helekopter koster over millionen.. Lenke til kommentar
Plank Plank Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Jeg mener ikke et SÅNT helikoter! hehe... Jeg mener et sånt lite planekit/helicopterkit, som folk som har peiling flyr på hobby-basis! Sånn det er MAX plass til 2 personer, og som sikkert ikke er lovlig i Norge. Jeg tenker noe alla det her: http://www.buyaplane.com/image.php?ads_id=3333] Endret 29. oktober 2007 av nils_wie Lenke til kommentar
B25S Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Skal du ha et lite brukbart fly med plass til noen personer koster vel ikke dette mer enn 400 000 kr. Er en i bygda som har et slikt lite fly, det ser ganske stort ut EDIT: Et vanlig isolert fly altså. Endret 30. oktober 2007 av asbjohor Lenke til kommentar
Plank Plank Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Nei isolasjon trenger man da ikke! Det flyet jeg linka til, er prisa til $4000(20 000kr), og det er brukt, men Norske priser er jo generelt sett helt vanvittige, så er sikkert det 3-doble i her. Har funnet ut at de "flyene" jeg er på jakt etter er i klassen 'ultralight' og 'experimental'. Her er et eksempel til: EDIT: Irriterende at finn.no og qxl ikke har egne flykategorier! Endret 30. oktober 2007 av nils_wie Lenke til kommentar
CFM Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Husk at fly/helikoptre trenger vanvittig med vedlikehold for å kunne ha tillatelse. Men i klassene "Ultralight" og "Experimental" er det ikke så grundig sjekking+at det som regel ikke er snakk om jet-motorer. Men sånn som du linket til er jo i og for seg ganske billig. Hør hvor mye det koster å ta inn til Norge.. Det skader ikke å spørre Jeg ville nå sagt at sikkerheten til et fly til 20 000kr ikke er heeeelt god, Kommer an på bruken.. Men husk at du må ha sertifikat da. Hvis du ikke har det allerede.. Prisen på et mikroflysertifikat ligger på rundt 20 000kr det og.. Endret 5. desember 2007 av gilera Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Prøv å få litt flere smilies inn i posten din, da. Lenke til kommentar
Plank Plank Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Oi! Trodde ikke det var lov å fly sånne i Norge en gang jeg! Men jeg bor på bygda, så sertifikat/sikkerhet/vedlikehold osv er ting som... faller litt vekk... Som vi ser i denne filmen, er det ikke noen risiko forbundet med det å fly microfly: Se filmen hos Youtube Skal sjekke pris på import. Noen som vet om det er land nærmere Norge som produserer fly i denne klassen? Botox: "Oooh jeg liker ikke smileys! Jeg liker bare dødningshoder! Rooarh jeg er så skummel!" Lenke til kommentar
JimL Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jetcarrier kan sikkert frakte ting hjem fra USA for deg. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Oi! Trodde ikke det var lov å fly sånne i Norge en gang jeg!Men jeg bor på bygda, så sertifikat/sikkerhet/vedlikehold osv er ting som... faller litt vekk... Som vi ser i denne filmen, er det ikke noen risiko forbundet med det å fly microfly: Se filmen hos Youtube Skal sjekke pris på import. Noen som vet om det er land nærmere Norge som produserer fly i denne klassen? Botox: "Oooh jeg liker ikke smileys! Jeg liker bare dødningshoder! Rooarh jeg er så skummel!" Du MÅ ha sertifikat.. Du må også ha kontakt med flight control så sertifikat er _ganske_ viktig Men tror det er et par her i Norge som lager sånt.. Lenke til kommentar
Plank Plank Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Du MÅ ha sertifikat..Du må også ha kontakt med flight control så sertifikat er _ganske_ viktig Men tror det er et par her i Norge som lager sånt.. Er det noen måte de kan finne ut at jeg flyr uten sertifikat med midre de ser/hører meg? Vet du hvem som lager? Merke/produsent/navn? Og evt prisklasse? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Du MÅ ha sertifikat..Du må også ha kontakt med flight control så sertifikat er _ganske_ viktig Men tror det er et par her i Norge som lager sånt.. Er det noen måte de kan finne ut at jeg flyr uten sertifikat med midre de ser/hører meg? Vet du hvem som lager? Merke/produsent/navn? Og evt prisklasse? Nei, men du må jo over radarhøyden for at de skal oppdage deg, og da kan det være greit å være registrert med sertifikat Du kan kontakte de på Mikrofly.net Tror de vil kunne svare bedre enn jeg Endret 6. desember 2007 av gilera Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 flyr du over radarhøyde uten å være registrert vil det sikkert komme jagerfly å sjekke deg ut Lenke til kommentar
Plank Plank Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Det hadde sikkert vært et sinnsykt kick da! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 flyr du over radarhøyde uten å være registrert vil det sikkert komme jagerfly å sjekke deg ut Ja, hvertfall på film. Lenke til kommentar
sneilerts Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Oi! Trodde ikke det var lov å fly sånne i Norge en gang jeg!Men jeg bor på bygda, så sertifikat/sikkerhet/vedlikehold osv er ting som... faller litt vekk... Som vi ser i denne filmen, er det ikke noen risiko forbundet med det å fly microfly: http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/12/15/521331.html Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Noen som vet om slike forum for den slags fly? Og btw: Må du ha kontakt med tårnet? Du må jo ikke bruke en godkjent landingsplass tror jeg. Syns jeg leste noe om det før idag, så lenge der du lander ikke er i tettbygde strøk osv, å det ikke plager noen. Det må såklart være forsvarlig også. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Tror det var i Vi Menn jeg så en kar som hadde et slags fly som var en krysning mellom en gummibåt og et fly . Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Så nettopp en film av en som fløy med en sådans. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Det finnes ikke "råtne, gamle fly og helikopter" på samme måte som med biler. Sånne farkoster skal nemlig totaloverhales med jevne mellomrom, plukkes helt fra hverandre, sjekkes og settes sammen igjen. Teknisk stand på et gammelt fly skal ikke være langt unna ny. Ikke dermed sagt at det ikke er billigere å kjøpe brukt. Her er et ordentlig fly til en billig penge, men det koster fortsatt et femsifret antall kroner å ta lappen, og drift og vedlikehold er steindyrt uten at jeg skal si akkurat hvor mye. Snakket med en fyr en gang som hadde et privatfly i samme klasse, riktignok tomotors, og han sa at han brukte røflig en mill i året bare på å ha det. Ordentlige fly man kan bruke til andre ting enn å flise rundt i nabolaget er mao. ikke noe for alminnelig lønnede folk (med alle skruene på plass). Jeg har siklet litt på autogyro i det siste. De kan føres med mikroflylappen til omtrent 30 laken, og koster lite i innkjøp. Dessuten ser det helt vilt ut. Her har de byggesett, og med motor og alt du trenger havner du på under £15000: http://www.gyrocopters.co.uk/html/merlin_gts_autogyro.html Da ender du opp med noe slikt: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå