Gå til innhold

Nettbutikker i norge og toll

Anbefalte innlegg

FYSISK inne I butikken å kan TA på varen, mens når eg e på nettet så kan eg isje vida kor spilleren befiner seg så jeg kanj ikke bli garantert at jeg ikke må stå for tollen.. dermed når jeg bestiller så krever nettbutikken i norge at jeg skal ta meg av toll og frakt dermed går prisen opp noen tusen fra oppgitt pris som jeg trodde jeg skulle få spilleren for... derfor kjøper jeg ikke Blu-ray spiller. har vært sak om det på itavisen også jeg linka jo derte ! BILLIGESTE Blu-ray koster ca 10.000 kr

love mari

Endret av leifhan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener trådstarter?

For norske norske nettbutikker oppgis pris ut til kunden (frakt kommer på når varen(e) er bestilt og fraktmåte avtalt (i bestillingsprosessen. Det er med andre ord ikke tillegg hverken for toll eller moms. NB! Husk at at enkelte nettbutikker kan du slå av eller på visning inkl. moms.

Er det derimot utenlandske nettbutikker kommer moms på alle varer med en verdi over NOK 200,- Her vil også frakt være momsbelagt. Enkelte varetyper har i tillegg toll. Elektronikk har ikke toll.

Lenke til kommentar

Kan trådstarter vennligst, på korrekt norsk (jeg vet du kan det, ettersom du tidligere har skrevet innlegg uten "dialekt"), utdype litt mer hva det er denne tråden handler om? Det finnes ikke noe tema å diskutere her slik situasjonen er nå, så den vil bli stengt med mindre det kommer litt bedre frem hva det er vi skal diskutere her :)

Dette innlegget skal ikke kommenteres (sletter det når førsteinnlegg er fikset).

Lenke til kommentar
ens når eg e på nettet så kan eg isje vida kor spilleren befiner seg så jeg kanj ikke bli garantert at jeg ikke må stå for tollen

Jeg tror nøkkelen til inlegget ligger her, det virker som trådstarter er bekymret for å måtte betale toll i norske nettbutikker. Men nå er jo moms inkludert i prisen på alle norske nettbutikker som hendvender seg til private, så det burde jo ikke være et problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...