Itis Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei Har fått prøblemer med piping i høytalerne og klarer ikke finne ut hva dette skyldes. har en Yamaha forsterker og to front høytalere. Pipingen øker når jeg skrur opp volumet. Hører pipingen i bakgrunnen når jeg ser film eller hører musikk. Kan dette skyldes feil kobling, dårlige kabler etc.? Håper på tips På forhånd takk Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 hører nå ut som om det er feil med ledningene hvertfal... prøv og få lånt noen kabel du veit funker av noen eller ta med kabelen til en butikk så kan de sikkert teste for deg der... Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Jeg ville heller gått over alle kontaktpunktene og sjekket at det ikke var noe der. Dra altså ut alle lydførende kabler som går mellom forsterkeren og lydkilden og sett dem inn igjen skikkelig. Er det fortsatt piping ville jeg vurdert å prøve en annen lydkilde. PC, mp3-spiller, mobiltelefon eller hva som helst. Poenget er å finne ut om det er lydkilden eller recieveren det er noe feil med. En kabel lager ikke plutselig noen pipelyd ... I så fall er det fordi den er dårlig skjermet og at den ligger ved siden av noe som sender ut høyfrekvente bølger som forstyrrer signalet inni kabelen, men det er veldig tvilsomt. Endret 4. november 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå