Gå til innhold

Problemer med winxp oppstart...

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen kan hjelpe meg med følgende: Min bror har kjøpt seg ny PC (kort beskrivelse)med et MSI KT4 hovedkort....han har en 120Gb HD og 512mb RAM + +

Ok, problemet er; han måtte restarte maskinen, ikke i forbindelse med noe installasjon - det bare passet seg sånn - og ved oppstart starter ikke XP. Den kommer til den siden med slidebar når XP initialiseres...her booter maskina og den går i loop...

Jeg har prøvd med safe modus, "siste kjente gode konfigurasjon" osv...ingenting hjelper. Vi har også startet maskina med en gammel Win 98 oppstarts disk og da finner DOS ikke den ene partisjonen på 90Gb.

1.) Er denne partisjonen tapt?

2.) Hva har skjedd?

3.) Hva kan gjøres?

Håper noen har opplevd lignende og kan hjelpe meg med en løsning..

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde et lignende problem tidligere med en strømforsyning som ikke klarte jobben, men om kabinettet er rimelig nytt er nok det utelukket.

Kjenner ikke til akuratt det HKet, men har hatt trøbbel med drivere til HK som har gitt lignende symptomer (Installerte XP på nytt, valgte reparer, så starta den igjen, men med en gang jeg la inn HK drivere samma dritten. Oppdatere bios var det som måtte til)

Om 90 Gig partisjonen var i NTFS så leser ikke dos den. Hvor store disker støtter egentlig 98? :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...