Gå til innhold

Hvilket skjermkort er best

Joergen_jo

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på hvilket skjermkort som er det beste til 1200 - 1500 kr?

Jeg har kikket på Gainward 8600GT, men siden jeg har ATI nå er jeg kjent med det. ;)

Men, spørsmålet er som følger; Beste skjermkort til 1200 - 1500 kr? :)

Takker for alle svar! :D

Endret av Joergen_jo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
viss du er villig til å gå opp til 2100kr er 8800 GT anbefalt fra de fleste hardwaresider. bedre enn 8800gts kortene og scorer generellt sinnsykt bra pris/ytelse.

Ja, jeg har nettopp fått vite at jeg ikke kunne sette inn ny prosessor i PC-en min, så jeg har derfor 2100 kr ekstra. Men jeg har ikke lyst til å bruke alt for mye på det. Jeg trenger ett som kan dra Age of Conan når det kommer, og Crysis når det kommer (På høy grafikk selvfølgelig!).

Lenke til kommentar

hvis du helst ville satt ny Prosessor i PC-en så vil nok den gamle stoppe deg mtp. å kjøre høy grafikk i crysis. Og alt annet enn 8800 er ubrukelig for max i crysis. GTS fungerer ikke ytelse/pris-messig etter GT kommer ut. Så er nok 8800GT som er det beste valget hvis du satser på at prosessoren holder...

Endret av elpea
Lenke til kommentar
hvis du helst ville satt ny Prosessor i PC-en så vil nok den gamle stoppe deg mtp. å kjøre høy grafikk i crysis. Og alt annet enn 8800 er ubrukelig for max i crysis. GTS fungerer ikke ytelse/pris-messig etter GT kommer ut. Så er nok 8800GT som er det beste valget hvis du satser på at prosessoren holder...

For øyeblikket har jeg en 3 Ghz Pentium 4.... Det er vel greit nok for en stund, vel? Jeg må nemlig bytte ut hovedkortet hvis jeg skal ha core 2 duo.

Lenke til kommentar

Prøv et 8600GTS med 256, det får du til rundt 1200kr. Syntes det blir bortkasta med et 8800kort med p4 prosessor. Uansett hvilket grafikkort du putter inn sliter du med å spille Crysis..

Syntes ikke 8800GT er spesielt spennede, men når 8800 Ultra kommer i samme nm som GT'n (65nm), da snakker vi!

Lenke til kommentar

8600GTS har jo ca like "dårlig" ytelse som 7900GS. 8800GT har jo over dobbel ytelse...

Og om du skal sitte å si at hvert eneste skjermkort er kjedelig, når du fortsatt ikke har info om et evt. nytt toppkort, sier det bare litt om deg.

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Ok, var ikke klar over at 7900gs klarer over 5000 i 3dmark. Svarte bare på at for 1200kr syntes jeg at 8600GTS er det beste valget, 8800GT koster jo litt mer..

Jeg leser bare litt imellom linjene her og ser at:

8800GT er lagd på 0.065µ TSMC

8800GTS er lagt på 0.09µ TSMC

8600GTS er lagd på 0.08µ TSMC

..og siden 8800GT yter mer på 65nm som 8800GTS gjør på 90nm, gleder jeg meg til 8800Ultra også kommer på 65nm (noe jeg egetlig ikke vet, bare "tror"..)

Spennende var kanskje et litt feil ord å bruke..

Lenke til kommentar
8600GTS har jo ca like "dårlig" ytelse som 7900GS. 8800GT har jo over dobbel ytelse...

Og om du skal sitte å si at hvert eneste skjermkort er kjedelig, når du fortsatt ikke har info om et evt. nytt toppkort, sier det bare litt om deg.

Hva med ATI Radeon X600 da? Kommer det til å klare Age of Conan? Det er nemlig det jeg har nå. Føler at det blir litt svakt på fullt i BF2. Så det blir kanskje litt lite... Noen som vet om det støtter widescreen-skjermer? Finner ikke riktig oppløsning noe sted.

Lenke til kommentar
Ingen kort pr. dags dato dra Crysis på high eller very high med en god FPS.

Kommer ann på hva du anser som "god" fps ;) Jeg klarer gjevnt 30-45FPS i XP med alt på high med mitt overklokkede 8800GTS. Mange vil anse det som god nok fps... Men egentlig er jeg enig. Ting burde holde seg gjevnt på minst 50 for at det virkelig skal være bra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...