olatve Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei! Har tenkt til å kjøpe meg ny datamaskin. Hva bør jeg velge av Mac eller PC hvis en bare skal tenke på billedredigering/videoredigering og ikke har tenkt å legge noe penger i ny programmer unntatt med de som følger med! Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 For bilde og videoredigering så er nok Mac et fint valg, du har feks Final Cut som såvidt jeg forstår er et veldig bra videoredigerings program. Og i min erfaring så er mac mere stabilt, men det kommer nok 1000 folk og whiner nå som jeg har skrevet det. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Vel trenger vel ikke å utype dette noe mer. Kjøp MAC! Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 I Windows er det vel ingen medfølgende programmer som er noe tess i heletatt? Valget skulle nok være greit ja? Lenke til kommentar
Jimmarn Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Har ikke prøvd mac mye men med tanke på at du går for en original og for video og billedredigering ville jeg gått for MAC selv har jeg (Gaming) PC men har selv litt lyst til å prøve en mac som skole PC... Lenke til kommentar
Halsstikkar Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Har dere glemte den avanserte Windows Movie Maker eller? Vist du skal ha eit skikkelig program vil jeg anbefale Sony Vegas 8, du kan få ein trial demo på 30 dager så du kan teste også.( såg det nå at du ville ikkje betale for noke) Mac er veldig gode PC-er, kanskje de er dyre, men mange fordeler med mac. PC og Mac, hvilket? Så lenge det er ikkje er noe avanserte greier, og skal eksempel bruke videoredigering til å legge sammen sydenturen 2007, vil du ikkje trenge så avanserte programmer, vil jeg tru. Kjøp Mac du, eller PC. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 ... program vil jeg anbefale Sony Vegas 8, du kan få ein trial demo på 30 dager så du kan teste også.( såg det nå at du ville ikkje betale for noke) Joda, Sony Vegas er en drøm å bruke, ingen tvil om det. Og bra bør det vel også være, kikket litt på Google og fant ut av Sony Vegas 8 Pro koster omkring 6.000,-. Lenke til kommentar
Jimmarn Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 sant nok... svindyrt program... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden. Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Tråden har et dårlig emnefelt og er derfor blitt stengt. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg